Ulama' kena tipu dengan Shahidan | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Jun 27, 2010

Ulama' kena tipu dengan Shahidan

Rupa-rupanya, dalam 40 orang ulama' tu ada jugak 'ulama' kita'. Depa kata depa kena tipu dengan Shahidan Kasim. Depa bukan nak pi serah borang masuk Umno tapi nak jumpa Najib pasai lain.

Gaya baru Shahidan [amirjusoh]
Harakahdaily melaporkan: 
Menurut Ketua Pemuda PAS Perlis, Ustaz Ya'akub Abu Seman, ada beberapa orang yang datang dari Perlis untuk berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk tujuan yang lain, sebaliknya telah terperangkap dengan sandiwara politik mainan Shahidan.

"Shahidan telah mengambil kesempatan dengan kehadiran mereka untuk tujuan politiknya. Mereka mewakili Persatuan Al-Islah Perlis yang pergi untuk berjumpa Najib bagi membersihkan nama persatuan mereka yang turut dikaitkan dengan isu terkini iaitu Jemaah Islamiah (JI) dan keganasan.

"Salah seorang mereka adalah tenaga pengajar di sekolah kita di Jejawi, Ustaz Wahab Abdullah. Dia bukan pergi serah borang Umno, tapi untuk membersihkan nama persatuannya dari dilabel sebagai pengganas. Maklumat yang kita dapat bukan sampai 40 orang pun yang menyertai Umno," jelasnya dalam majlis ceramah di Markas Tarbiah PAS Padang Besar di Santan dekat sini malam tadi.

Ustaz Wahab adalah tenaga pengajar di Al-Madrasah Ad-Dinniah Al-Islamiyah (MADI), salah sebuah sekolah kelolaan PAS Perlis. - Harakahdaily
Kalau ulama yang kena tipu tu bukan "ulama' kita" aku tak heran sangat. Aku tak heran sangat kalau depa memang taktau perkembangan potilik negara.  

Tapi bila dikatakan ada "ulama' kita" terlibat sama aku jadi heran. Takkan depa ni tautau langsung yang akan ada satu majlis serah borang masuk Umno oleh "ulama" kepada Najib hari Jumaat tu. Takkan langsung depa tak terfikir yang depa mungkin terlibat dalam majlis tu.

Lagi satu, bila depa kata tertipu dengan Shahidan Kasim, bab ni aku rasa nak gelak pun ada. Takkan la Ust yang lama dalam PAS boleh kena tibu dengan Shahidan sampai macam tu sekali. Takkan duduk kat Perlis Shahidan pun depa tak kenai sapa. Takkan kut depa boleh tertipu dengan Shahidan pasai depa pernah tengok dia pakai jubah kut.

Tu belum lagi dia lilit serban atas kepala. Kena pulak dia lilit serban cara budak-budak pondok aku rasa lagi ramai la ulama' yang boleh kena tipu dengan Shahidan. Tentu ada yang percaya punya kalau ada yang kata "Shahidan dah belajar pondok la ni".

   Cenangau Daunkari

Nota kaki makan cekam:  Macamana la depa boleh percaya Najib akan tolong depa? Kalau Najib nak tolong pun, takkan depa ingat Najib nak tolong "free" ja.  


SOALAN MATHS UPSR,PMR,SPM 2010. JGN TERLEWAT!CEPAT!
Promosi percuma Website atau Blog anda di sini
Jom join pay per click pertama Malaysia
Baca Email dapat cash
Media Pengiklanan Baru
Affiliates domain. $0.10 USD for every referal
Iklan text di sini, cuma RM10

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...