Kalau la betui ada YB Umno Perak nak lompat... | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, Jun 15, 2010

Kalau la betui ada YB Umno Perak nak lompat...

Bila aku terbaca berita berkenaan cerita ada 3 YB Umno Perak nak lompat masuk PKR, aku cukup tak puas hati. Pasai apa la buat kerja tak cerdik macam tu. Kalau ikut hati nak ja aku telefon Ust Zul tu.

Boleh la kalau takat memang niat nak menyakat Zambry, nak menyakat Umno BN.  Aku tak nampak langsung untung untuk PKR atau Pakatan Rakyat.Yang nampaknya Zambry gelak lagi besar.


Kalau betui pun memang ada YB Umno nak lompat, tak payah la buat 'pra-press conference_ bagitau depa nak lompar sekian-sekian haribulan. Takkan tak kenai lagi Umno BN tu macamana. Sedangkan YB Titi Tinggi yang dah hantar surat letak jawatan ke Speaker Perlis pun boleh tarik balik.


Yang bestnya, sebab depa nak lompat pun pasai tak puas hati tak dapat peruntukan. Takkan tak faham lagi. Nampak sangat depa tu tengah main tarik tali. Saja gempaq Umno pasai depa nak 'peruntukan'. Bukan betui-betui nak lompat.


Tapi apa pun, kalau la betui depa lompat, cantik jugak. Hari ni depa lompat hari ni jugak kita suruh Hj Nizar pi jumpak sultan mintak bubar Dun. Ada la peluang pilihanraya seluruh Perak. Ada la kerja untuk blogger. Dah lama jugak rasanya blogger berehat lepas PRU Hulu Selangor.


Tapi masalahnya, ada ka peluang Pakatan Rakyat nak boleh dapat balik Perak. Yang sahehnya pada aku PAS Perak sendiri pun belum bersedia nak hadapi pilihanraya. Maksud aku bersedia hadapi pilihanraya untuk menang lagi banyak kerusi dari 23 kerusi yang PAS bertanding. Silap-silap yang dok ada pun bungkus.

Tu belum tengok secara detail lagi. Kalau tengok bab daftar pemilih aku berani jamin, tak berapa kawasan sangat yang dah study Daftar Pemilih Induk terbaru yang PAS Perak dah bagi untuk semua PAS Kawasan.


Bukan nak kata kawasan lainh, Kawasan Parit Buntar pun tak habih study lagi. Takkan ada yang berani kata dah study habih kalau aku yang jaga Daftar pemilih pun tak habih study lagi.





Nota kaki makan cekam:  Sudah-sudah la jadi pemuja geng katak ni...

SOALAN MATHS UPSR,PMR,SPM 2010. JGN TERLEWAT!CEPAT!
Promosi percuma Website atau Blog anda di sini
Jom join pay per click pertama Malaysia
Baca Email dapat cash
Media Pengiklanan Baru
Affiliates domain. $0.10 USD for every referal
Iklan text di sini, cuma RM10

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...