Bakal calon PKR akan ditarbiah | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Mei 29, 2010

Bakal calon PKR akan ditarbiah

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgHIkPfLxyrCkDKpS96TpB3MF0gKAvFk8J1aiZYaFql2C2Z9BJep19rBLaT4Ay_jgpVXBgs7kqY4NMEREAr2ffnVY-ye1OpILVVT4iedK67mz8KHtPhVioR0Qwuc_u9-XU8iYOTWN0c8GA/s320/No_To_Lompat_Party-710806.jpgPresiden PKR, Dr. Wan Azizah dalam ucapan dia di  Kongress PKR di Kota Baru hari ni berjanji yang PKR akan memperketatkan lagu proses pemilihan clon PKR yang akan bertanding untuk pilihanraya yang akan datang untuk mengelakkan kejadian lompat parti.

Malaysiakini melaporkan:
"Jika demikian watak wakil rakyat (kita), bukankah lebih baik mereka disingkir dan bersama dengan parti wang dan kontrak (oleh) Umno (dan) BN.

"Apakah perkembangan tersebut mampu memantapkan Parti Keadilan Rakyat? Ya, kerana bukan saja parti diselamatkan dari anasir negatif, tetapi ia adalah pengajaran buat kita, katanya ketika menyampaikan ucapan dasar di kongres parti itu hari ini.

Katanya lagi, bakal calon juga perlu mengikuti program tarbiah atau latihan sebagai pelapis bagi pemimpin sedia ada - Malaysiakini
Aku harap PKR kena tetapkan satu syarat standard untuk semua bakal calon parti. Kalau kat satu-satu kerusi tu takdak orang yang cukup syarat tu, PKR kena fikirkan alternatif lain, contohnya serahkan kerusi tu kepada parti rakan dalam Pakatan Rayat.

Lagi satu, selain dari program tarbiah, untuk pastikan takdak lagi Wakil Rakyat Pakatan Rakyat yang lompat aku nak cadangkan sekali lagi,cadangan aku yang dah diangkat menjadi usul kat cawangan aku dan kat kawasan aku yang aku yakin boleh menahan berudu bertukar jadi katak
Jika terdapat mana-mana wakil rakyat dari parti-parti Pakatan Rakyat yang melompat keluar dari parti, kerusi berkenaan tidak boleh lagi ditandingi oleh calon dari parti tersebut dan mesti diserahkan kepada parti rakan dalam pakatan Rakyat untuk ditandingi pada pilihanraya seterusnya.

Nota kaki makan cekam:  Harap-harap usul  ni dibincangkan di Muktamar PAS Pusat bulan depan

Jom join pay per click pertama Malaysia
Baca Email dapat cash
Media Pengiklanan Baru
Affiliates domain. $0.10 USD for every referal
Iklan text di sini, cuma RM10    

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...