Isu MB Hj Nizar - Aku masih mushkil | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Mei 13, 2009

Isu MB Hj Nizar - Aku masih mushkil

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

Lepas dapat keputusan Mahkamah Tinggi 11 Mei, aku terus log-in internet nak semak betui ka dak apa yang aku dengar kat Berita Terkini dalam TV. Nak tunggu berita ulangan kena tunggu berita pukui 8 malam la kut baru ada.

Bila dah bukak internet nampaknya memang sah apa yang aku dengar. Tapi yang aku cukup mushkil awatnya depa seronok sakan sangat. Cara 'takbir' nya begitu bersungguh-sungguh.

Hampir semua blog yang bersimpati dengan Pakatan Rakyat macam budak-budak baru dengar pengumuman dari penyimpan mohor besar raja-raja yang mengistiharkan anak bulan telah kelihatan, esok raya.

Tapi aku pun terikut-ikut jugak macam depa-depa tu, dalam tak berapa nak percaya pun aku buat entry. Tapi aku cuma copy paste orang lain punya sorak, tumpang sorak depa. Aku tak berani nak sorak betui-betui pasai aku ada sikit mushkil walaupun hati aku memang nak sangat bersorak.

Aku mushkil pasai takat pengetahuan aku yang bukan lawyer ni, aku rasa ada 2 lapis proses mahkamah lagi baru boleh dikira keputusan muktamat. Aku yang lawyer 'jadian' pun bukan ni dah rasa pelik. Takkan aku salah kut. Tapinya takkan depa-depa yang ramai pulak yang salah.

Jadinya aku pun call member Blognet@Perak yang sorang tu yang dah jadi macam lawyer 'jadian'. Masalahnya dia pulak tak angkat telefon. Kat sapa lagi aku nak rujuk, member lawyer 'pecah geran tanah' ada la, takkan nak call dia kut. Satgi bukan dia yang cerita kat aku tapi aku kut yang kena cerita kat dia.

Malam baru lawyer 'jadian' tu call aku balik masa aku sibuk pasang wayar kat markaz. Dia jawab mudah ja "apa pun tunggu perkembangan esok." Sebelum tu masa sembang dengan kawan-kawan ada yang tanya, soalan dia aku tak berapa ingat macamana bunyi dia tapi lebih kurangnya "Hj Nizar sah MB perak tapi sampai bila?" Ada sorang jawab "Sampai setakat hari ni dia MB yang sah"

Petang tadi dah sah la macam yang aku dok agak. "Ada yang tak ikut skrip kot, tapi takkan pengarah nak biar, tak tegur". Mahkamah balik macam sebelum-sebelum ni. Mungkin kut mahkamah 'lari' sikit dari skrip pasai nak sambut ulang tahun yang ke 63
sebagai 'hadiah' special untuk Umno.

Jadinya malam semalam mushkil aku dah terjawab. Cumanya aku sikit tak puas hati dengan keputusan Hakim Mahkamah Rayuan dalam bab Status Quo tapi bila mengenangkan realiti mahkamah Malaysia aku terpaksa terima seadanya. Kalau dak dah tentu tak boleh tidur malam lagi.

Laa.. ubat tidur yang aku dapat masa kat Bukit Gantang hari tu ada belen lagi, tapi aku takut pulak kut-kut dah habih tarikh luput.

La ni, masa aku tulis entry ni aku mushkil dengan apa pulak benda pelik nak jadi lepas ni.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...