16 September punya pasai, menyusahkan betui | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, September 14, 2008

16 September punya pasai, menyusahkan betui

Tu laa, aku dari dulu tak sokong 16 September ni dan la ni ternyata 916 macam yang ramai tulis memang telah menyusahkan ramai orang, sangat ramai dari sekecik-kecik orang sampai sebesar-besar orang, hampir semua orang kena.

16 September punya pasai, duit negara tah berapa juta habih pasai nak kena pi belajar pertanian sampai ke Taiwan. Kalau 50k X 49 ja pun dah berapa juta. Ramai yang pertikai pasai apa pilih Taiwan. Katanya depa pilih Taiwan pasai nak belajar pertanian cara moden tapi ada member kata bukan tapi nak belajar macammana cara nak bersidang di Parlimen. Saja ja habih duit rakyat.

16 September punya pasai, penin semua orang. Pening semua pikir jadi ka tak jadi ka. Nak pening apa, selagi tak kiamat ada laa 16 September tu, kalau kita mati esok pun 16 September tetap ada. Macam-macam teroti keluar sampai ada yang kata yang 16 September tu depa terlupa nak bubuh tahun, mungkin tahun ni, mungkin tahun depan dan tak mustahil tahun 2010, ganti Paklah bukan najib tapi orang lain.

16 September punya pasai, sampai ada orang dah jadi tak reti. Kalau sebelum ni ada tarikh baru 20 Sept, ada pulak kira-kira lain, ada sorang MP kata "if not literally on the actual date, 16+1 serp or 16+2 or even 16+3 sept." Heran aku macam mana pulak 17, 18 atau 19 pun tetap dikira 16. Agak-agak sapa laa dia punya cikgu ilmu hisab, aku rasa kat Yayasan Anda pun takdak ajar macam tu.

16 September punya pasai , yang paling aku sakit hati, PAS pun dah jadi nak kata apa pun aku tak tau. Awai dulu riuh pasai muzakarah lepas tu timbui pulak muqabalah. Lepas muktamar kat Ipoh reda habih isu tu. La ni timbui pulak geng Erdogan, PASUMNO segala. Dalam Harakah cetak Cikgu PA dilaporkan kata 16 Sept TAK MUNGKIN jadi, Khalid samad pulak belasah dia cukup-cukup.

16 September punya pasai laa jugak tiga orang lagi kena tahan dengan ISA. Tah kemana logik Ahmad Ismail tak kena ISA tapi Tan Hoon Cheng pulak kena "diselamatkan". Bukan maksud aku sokong Pak Mat kena ISA tapi awat dia tak kena tapi yang lain pulak yang kena. Salahuddin pulak keluar berita TV buat forward defance kata mungkin ramai lagi yang nak kena tahan.

Semua ni 16 September punya pasai laaa..

Yang paling aku nak marah aku pun kena demam 916 ni, sembang la kat mana pun, dengan sapa pun, mesti keluar isu 916 ni Menyusahkan betui laa... 16 September punya pasai laa ni...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...