Majlis rasmi antara pemberi rasuah dengan penerima rasuah? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, April 09, 2013

Majlis rasmi antara pemberi rasuah dengan penerima rasuah?

Takkan kut Jho Low ni saja-saja nak bagi RM2.2juta kepada satu kumpulan pro-BN kalau takdak janji pulangan. Takkan kut Jho Low ni ikhlas nak bantu BN, bunyi terlampau kelakar sangat kut...

Malaysiakini melaporkan:
Tiga pertubuhan wartawan menerima sumbangan RM50,000, manakala lebih 100 NGO lagi menerima antara RM5,000 hingga RM5000 dalam satu majlis yang dihadiri jutawan Low Taek Jho, atau lebih dikenali sebagai Jho Low.

Sumbangan berjumlah RM2.2 juta itu disalurkan kepada kumpulan terbabit dalam satu majlis anjuran satu kumpulan pro-BN, Kelab Kebajikan Pulau Pinang 1Malaysia. - Mkini.  
Dari segi undang-undang program macam ni tak salah kut pasainya aku tak rasa boleh disabitkan dengan undang-undang yang ada di bawah SPRM. Tambah-tambah bila yang anjurkan tu adalah 'satu kumpulan pro-BN, Kelab Kebajikan Pulau Pinang 1Malaysia.'

Cumanya pada aku, jelas sangat program ni seolah-olah pertemuan rasmi antara 'pemberi rasuah' dengan 'penerima rasuah'. Walaupun tak dinyatakan tapi aku cukup yakin duit sumbangan RM2.2juta tu adalah sumbangan dari Jho Low. Kalau tidak takkan dia pun dijemput hadir sama. Dia sapa?

Tambah-tambah lagi yang terlibat adalah orang macam Jho Low yang sebelum ni ada kontroversi bersama selebrity seksi yang biasa berlucah, Parit Hilton. Mamat cina jutawan muda ni sebelum ni ada khabar angin yang kata dia tersangat rapat dengan keluarga Rosmah Najib walaupun Jho Low menafikan Rosmah tu 'mak angkat' dia tapi adalah kawan baik dia.

Jho Low inilah yang sebelum ni pernah dituduh sebagai proksi kepada 'seseorang'
Sebelum ini, Jho Low dikatakan sebagai kenalan rapat dengan anak Perdana Menteri Najib Razak, lantas mencungkil keraguan orang ramai sama ada Jho Low berperanan sebagai proksi, berikutan kemampuan graduan Wharton Business School ini dalam mengumpul kekayaan pada umur 20-an tahun. - MerdekaReview.
Takkan kut Jho Low ni saja-saja nak bagi RM2.2juta kepada satu kumpulan pro-BN kalau takdak janji pulangan yang lumayan. Takkan kut Jho Low ni ikhlas nak bantu BN, bunyi terlampau kelakar sangat kut... Hahaha...


Dan yang jelas sekali, tentu punya pemberian macam ni di saat parlimen dah dibubarkan takdak tujuan lain melainkan tujuan politik. Tentu punya penganjur mengharapkan para persatuan wartawan yang dapat 'durian runtuh' tu akan lebih ligat lagi berkempen untuk BN.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...