Muka Zambry luyot, padan muka!!! | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, Januari 17, 2012

Muka Zambry luyot, padan muka!!!


Mynewshub melaporkan:
PARIT BUNTAR – Menteri Besar, Datuk Zambry Abd. Kadir hari ini kesal dengan perbuatan pihak tertentu yang bertindak membakar kain rentang yang dipasang di Masjid Tinggi, Bagan Serai sempena Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Kebangsaan (HPPNK) 2011 semalam.

Beliau berkata, kain rentang yang dipasang pihak kerajaan negeri itu terbakar melibatkan sebahagian raut wajahnya yang sedang bermesra dengan seorang warga tua dengan berslogankan ‘Tiada Tertinggal, Tiada Terpinggir’.

“Saya tidak mahu menuduh sesiapa dan tidak tahu siapa yang melakukannya, mungkin dia geram sangat dan tidak tahan kerana hari-hari terpaksa melihat gambar berkenaan.

“Biarlah polis yang menyiasat perkara ini dan rakyat yang menjadi hakim. Mereka berkata tentang demokrasi dan hak, maka ‘bagus’lah tindakan seperti itu,” katanya. - Mynewshub.
Luyot tu perkataan banjar, aku taktau apa perkataan yang tepat dalam bahasa malaysia, cucuh dengan api, bukan sampai menyala tapi sekadar luyot. Wak AlBanjari tau kut!

Berbalik kepada isu asal, blogger penchachai United Malay National Organisation tak puas hati, depa dok tuduh kata puak-puak Pemuda PAS punya kerja bakar banner gambar Zambry tu.

Sebenarnya depa bukan nak bakar kut, depa cuma nak bagi muka Zambry lebih real lagi, biar berjelaga baru la nampak real macam warna sebenar kulit muka Zambry... Hahaha...

Mungkin jugak tindakan tu orang yang buat banner tu yang buat. Pasainya heboh cerita 'khabar angin' kata Zambry nak saman orang yang buat banner gambar dia bertiga dengan Najib Rosmah dan Noh Omar, depa kata orang yang buat banner tu perli Zambry, buat muka dia lebih putih dari Najib Rosmah. Zambry depa kata malu besar pasai ramai yang tuduh dia tak sedar diri... Hahaha..

Sebenarnya, sapa pun boleh buat kerja tu dan tak mustahil kerja tu puak-puak pemuda Umno sendiri yang buat, lepas tu tuduh kononnya puak Pemuda PAS yang buat atas alasan banner tu dekat dengan markaz PAS.

Sebenarnya, kerja perang saraf bakar bendera, bakar banner, simbah cat merah dan yang sewaktu dengannya ni orang dah tak buat dah, ni semua perang saraf stail lama, dah tak laku, orang dah tak heran.

Apa pun untuk cerita dari sisi lain pasai banner tu kena bakar hangpa boleh baca kat blog Kaki Hentam yang kata "UMNO makin gila babi walopon memang UMNO babi!!!".

Gambar banner sebelum kejadian

Nota kaki makan cekam:  Betui dak perkataan luyot tu, kalau salah tolong betulkan pasai aku bukan Banjar Alai atau Banjar Kaluar tapi aku Banjar Rakai... Hahaha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...