Cuba bayangkan kalau tiba-tiba Dyana Sofya pakai tudung dan sokong hudud, perghhh... | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Mei 21, 2014

Cuba bayangkan kalau tiba-tiba Dyana Sofya pakai tudung dan sokong hudud, perghhh...

Cuba hangpa bayangkan dalam masa terdekat ni Dyana Sofya calon DAP PRK Teluk Intan tiba-tiba 'berhijrah' pakai tudung, tak kira la atas alasan apa pun. Tentu punya lagi meroyan penchachai Umno BN.

Sinarharian melaporkan:  
Pas menyokong calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud untuk PRK Parlimen Teluk Intan berdasarkan persefahaman dalam PR.

Demikian reaksi Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub ketika diminta mengulas kenyataan Dyana yang menyatakan akan menentang bil mengenai hudud yang dibentang Pas di Parlimen nanti jika memenangi PRK itu.

Salahuddin berkata, Pas tidak boleh halang hak Dyana untuk mengeluarkan kenyataan yang berpihak kepada partinya meskipun ia bersifat penentangan terhadap apa yang diperjuangkan Pas. - Sinarharian.
Penchachai Umno BN nampaknya bersungguh-sungguh spin isu calon DAP PRK Teluk Intan Dyana Sofya yang kata takkan sokong hudud di parlimen dan aku yakin depa akan gunakan sungguh-sungguh isu ni terutama sekali untuk jauhkan sokongan pengundi melayu dari mengundi DAP.

Depa tak peduli pun bab kenyataan Dyana yang kata sebagai muslim dia tak tolok hudud cuma dia tak setuju perlaksanaan hudud sekarang macam dalam video kat bawah


Apa pun, dengar ceritanya dah ada beberapa orang pemimpin utama PAS yang dah pun 'slow talk' dengan Dyana bab hudud dan aurat dan aku yakin lepas dia dah menang nanti pun akan ada lagi pemimpin PAS yang akan cuba 'slow talk' dengan dia.

Aku harap sangat dalam masa terdekat lepas ni akan ada kenyataan terbaru dari Dyana pasai isu hudud ni dengan kenyataan yang lebih 'lunak' walaupun aku yakin dia tetap akan kata takkan undi sokong hudud masa dalam parlimen nanti.

Lagi satu, cuba hangpa bayangkan dalam masa terdekat ni Dyana Sofya calon DAP PRK Teluk Intan tiba-tiba 'berhijrah' pakai tudung, tak kira la atas alasan apa pun. Tentu punya lagi meroyan penchachai Umno BN.

Pada DAP pun aku rasa takdak masalah malah aku yakin akan lebih bagi 'political mileage' yang lebih lagi untuk DAP terutama dari sudut persepsi orang melayu Islam terhadap DAP yang 'multi-racial and multi-relegion'.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...