Kalau Dyana kalah jugak hari ni memang kompom Umno BN CILAKE... (video) | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Mei 31, 2014

Kalau Dyana kalah jugak hari ni memang kompom Umno BN CILAKE... (video)

Aku yakin penonton cina tu adalah warga tempatan yang boleh mengundi tak macam penonton melayu yang majoritinya pelancong pilihanraya.

Perbandingan antara fenomena Dyana Sofya dan pentas ceramah pihak lawan di malam penutup hari berkempen bagi pilihanraya kecil Parlimen Teluk Intan P076.

Perbezaan jelas ketara seperti dirakamkan oleh Malaysiakini, walaupun pihak lawan menyediakan ruang yang lebih selesa dan berbumbung namun sambutan agak suram. Jarak lokasi di antara kedua-dua ceramah lebih kurang 300 meter di sekitar pekan Teluk Intan. - DyanaSofyaFC
Video (sumber): DyanaSofyaFC

Dengan kehadiran penonton dalam ceramah kemuncak semalam tu aku cukup yakin Dyana takdak masalah untuk menang.

Walaupun jumlah kehadiran memang sikit sebanyak menggambarkan sokongan tapi tak menjamin kemenangan pasai yang hadir ramai-ramai tu aku yakin majoritinya takdak nama dalam daftar pemilih PRK Teluk Intan.

Yang buat aku yakinnya bila cukup ramai penonton cina yang hadir yang jauh melebihi penonton melayu. Aku yakin penonton cina tu adalah warga tempatan yang boleh mengundi tak macam penonton melayu yang majoritinya pelancong pilihanraya.

Macam ada sorang pakcik 'pelancong pilihanraya' semalam kata. Kalau tengok kehadiran ceramah malam ni, dengan cuaca yang tak berapa molek, kalau Dyana kalah jugak maknanya memang confirm Umno BN tipu undi. Macam-macam depa boleh dan sanggup buat untuk tipu dan beli undi."

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...