Mukhriz dah jadi MB pun beraksi bangang jugak? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Mei 23, 2013

Mukhriz dah jadi MB pun beraksi bangang jugak?

Contoh macam kerusi Seputih Teresa Kok menang dengan majoriti 51,552 undi, dia dapat 61,500 undi dari jumlah 85,976 pengundi dengan 83.5% keluar mengundi. Kalau calon BN nak menang dia kena dapat 35,876 undi dengan maksud depa kena tipu lagi 25,937 undi.

mStar melaporkan:
ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir mencabar pakatan pembangkang agar melepaskan tampuk pemerintahan di Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan sekiranya mereka masih tidak boleh menerima keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU-13).

Beliau turut meminta pakatan pembangkang agar tidak terus mengelirukan rakyat dengan memanipulasi isu undi popular.

"Tidak wajar untuk mereka memaksa kerajaan Barisan Nasional berundur sedangkan mereka sendiri tidak mahu berundur di negeri yang dimenangi. Pakatan sepatutnya menolak semua keputusan PRU13, termasuklah di negeri yang mereka menangi," katanya dalam satu kenyataan pada Rabu. - mStar.  
Tara tu ja tahap pemikiran Mukhriz ni yang depa kata hebat sangat yang baru dilantik jadi Menteri besar Kedah tu.

Yang aku herannya, takkan orang macam Mukhriz pun punya pemikiran standard blogger dan facebooker penchachai Umno BN ja. Penchachai Umno BN memang selalu sangat guna ayat bangang macam ni.

Aku katakan bangang pasai depa ni beraksi bangang tak mau faham keadaan sebenar yang Pakatan Rakyat suarakan.

Kita tak setuju dan tak iktiraf keputusan PRU13 pasai Umno tipu dan depa jugak bekerjasama dengan SPR untuk menipu. Bukan maknanya negeri yang Pakatan Rakyat menang tu Umno tak tipu, depa tipu jugak tapi depa tak mampu tipu sampai tahap depa boleh menang pasainya margin sokongan kepada calon Pakatan Rakyat di negeri-negeri tu cukup tinggi mengatasi kemampuan Umno untuk tipu.

Contoh macam kerusi Seputih Teresa Kok menang dengan majoriti 51,552 undi, dia dapat 61,500 undi dari jumlah 85,976 pengundi dengan 83.5% keluar mengundi. Kalau calon BN nak menang dia kena dapat 35,876 undi dengan maksud depa kena tipu lagi 25,937 undi.

Kalau depa kena bayar RM10 ja pun untuk satu undi maknanya Umno kena belanja RM259,370. Kalau RM100 depa kena sediakan lebih RM2.5juta. Kalau sorang RM1000 depa kena sediakan lebih 25juta. Aku yakin Umno BN mampu sediakan duit sebanyak tu tapi masalahnya depa tak boleh jumpa pengundi yang boleh dibeli sebanyak tu. Pasai tu lah depa tak boleh menang di Parlimen Seputih

Berkenaan patutnya Pakatan Rakyat berundur dari menerajui Kelantan, Penang dan Selangor pasai tak iktiraf keputusan PRU13, maknanya Pakatan Rakyat kena biarkan Umno BN memerintah.

Tak patut sangat Pakatan Rakyat buat macam tu pasainya selama ni Pakatan Rakyat yakin pemimpin Umno BN menyalahguna kuasa masa memerintah termasuk mengumpul kekayaan dengan merompak hasil negeri selain memerintah dengan tidak cekap yang merugikan rakyat.

Kalau Pakatan Rakyat buat macam tu maknanya Pakatan Rakyat kianat amanah yang rakyat bagi dan membenarkan pemimpin Umno merompak hasil negeri untuk kekayaan peribadi.

Tapi nak buat macamana orang Umno tak faham benda ni termasuk pemimpin yang bangang macam Mukhriz ni, atau pun mungkin lebih tepat kaolau aku kata depa saja beraksi bangang, buat-buat tak faham supaya pennyokong Umno dalam PRU13 yang betul-betul tak faham terus percaya kat depa.

Dan keputusan PRU13 membuktikan majoriti orang melayu masih bangang dan depa cukup bangang untuk terus ditipu pemimpin Umno yang kapitalis macam Mukhriz ni. Bab Mukhriz kapitalis tu apu cuma ulang apa yang pernah Ust Azizan kata sebelum ni.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...