Turun harga kereta, pencerahan janji Najib yang bakal dicapati | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Iklan 468X60 dan Javascript Iklan bawah post

Sunday, May 19, 2013

Turun harga kereta, pencerahan janji Najib yang bakal dicapati

Bukan takat harga kereta akan jadi murah, harga minyak pun akan turun disamping tak perlu lagi bayar tol dan takdak kamera ASE berceretet mencari mangsa di tepi jalan dan merata simpang.

Macam yang semua penyokong Pakatan Rakyat tau, dalam manifesto pakatan Harapan Rakyat jelas tertulis yang Pakatan Rakyat kalau menang dalam PRU13 lepas, harga kereta akan diturunkan dengan cara menghapuskan duti eksais secara berperingkat.

Tapi apakan daya, majoriti rakyat Malaysia terutamanya orang melayu takmau harga kereta yang murah. Depa tak kisah harga kereta tetap mahal "janji DAP tak perintah Malaysia", satu jenis ketakutan yang langsung tak berasas.
Walaupun puak-puak BN kata macam-macam pasai janji Pakatan Rakyat tu tapi bila hampir nak mengundi Najib sendiri janji dalam manifesto BN yang BN pun janji akan turunkan harga kereta. Maknanya rakyat Malaysia lepas ni berpeluang beli kereta yang lebih murah walaupunn cuma 20~30% macam janji Najib tu.

Tapi, betul ka Najib boleh turunkan harga kereta macam tu? Macamana kaedah yang Najib nak buat?

Hangpa baca apa yang Norman tulis dalam Oskortos (http://oskortos.blogspot.com), satu pencerahan yang cukup bagus berkenaan makanisma Najib dan pemimpin BN nak turunkan harga kereta tu.

Kalau tanya aku, kesimpulannya cukup mudah, kalau harga nak turun pun mungkin dah dekat sangat dengan PRU14 nanti, tu pun kalau turun, tapi kalau ikut penceran Norman, janji Najib nak turun harga kereta tu besar kemungkinannya adalah JANJI DICAPATI.

Kalau betul nak harga kereta kompom murah, nak kena tunggu lagi 5 tahun dan menangkan Pakatan Rakyat ke Putrajaya. Bukan takat harga kereta akan jadi murah, harga minyak pun akan turun disamping tak perlu lagi bayar tol dan takdak kamera AES berceretet tunggu mangsa di tepi jalan dan merata simpang.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

2 comments:

  1. aku gi bli kete ari ni. Mak ai....kene bawak bill indah water pula.
    kalau tak bank tak luluskan. Katanya undang2 baru.
    Kata penjual kete tu kalau aku tak lunaskan bill toilet aku tu, susah nak dapat pinjaman.
    Katanya mungkin cukai pintu dan cukai lain diperlukan pada masa akan datang. Dulu bli kete tak yah pakai bill cukai.
    Tak taulah kot tempat aku ni dah dikuatkuasakan.

    ReplyDelete

Mai komen kat sini. Ikut suka hangpa nak tulis apa pun tapi ikut suka aku pulak nak publish ka dak, tapi kalau MENCARUT kompom aku anggap spam... Hahaha...

SEGALA KOMEN ADALAH TANGGUNGJAWAB PENGKOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Page Number