Seronok sakan la Ibrahim Ali AlKataki baca berita ni... | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, April 07, 2013

Seronok sakan la Ibrahim Ali AlKataki baca berita ni...

Nampak gayanya umpan dia mengena, Najib tak sempat nak sambar Dr. Mahathir yang makan dulu. Apa lagi berita yang paling menggembirakan selain dari dibagi talian hayat oleh orang yang sebenarnya paling berkuasa dalam Umno.

Malaysiakini melaporkan:  
Tun Dr Mahathir Mohamad menggesa BN memberikan laluan kepada Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali bertanding dalam pilihan raya umum menggunakan tiket parti itu.

Beliau malah berikrar akan turun ke Kelantan bagi membantu memenangkan Ibrahim yang sebelum ini menggunakan lambang PAS. - Mkini.    
Tentu punya si rasis presiden Perkasa ni girang gembira seronok sakat baca berita ni.  Nampak gayanya umpan dia mengena, Najib tak sempat nak sambar Dr. Mahathir yang makan dulu.

Apa lagi berita yang paling menggembirakan selain dari dibagi talian hayat oleh orang yang sebenarnya paling berkuasa dalam Umno merangkap Perdana Menteri Malaysia yang paling lama walaupun dah tak jadi Presiden Umno.

Orang Umno Pasir Mas nak kata apa lagi dah, hampir pasti la kut peluang orang lain nak jadi calon tertutup. Takkannya berani Najib nak 'derhaka' pada kehendak 'Mursyidul Am' Umno ni. Hampir pasti la nama Ibrahim Ali akan naik sebagai calon menggunakan lambang kati.

Kecuali la kut kalau Najib sangat bimbang kalau kepala rasis melayu ni jadi calon lagi ramai pengundi cina beralih menyokong calon Pakatan Rakyat, dan dia berjaya rasuah Ibrahim Ali supaya tarik diri dari bertanding tapi tentu punya dengan jumlah rasuah yang cukup besar yang mungkin boleh mencecah puluhan juta.

Kalau jadi Ibrahim Ali dan dapat tawaran rasuah puluhan juta supaya tak bertanding tentu aku akan terima. Peduli apa dengan perjuangan, peduli apa dengan maruah pasai perjuangan dan maruah langsung tak sesuai dengan batang tubuh Ibrahim Ali.

Kalau jadi calon pun peluang nak menang sangat-sangat tipis tu pun kalau ada. Dan kalau menang pun tapi Putrajaya terlepas ke tangan Pakatan Rakyat lagi la tak guna. Tentu punya tak boleh hidup dengan sekadar elaun sebagai ahli parlimen yang memang tak padan degan cara hidup dia.

Bukan dia tak pernah rasa kut peritnya jadi wakil rakyat pembangkang sebelum dia berubah jadi katak sokong Umno BN.

Apa pun, aku yakin Ibrahim Ali takkan setuju untuk dirasuah walau berapa pun jumlahnya pasai dia yakin kalau dia bertanding dia pasti akan menang bersama menangnya Umno BN dan akan terus jadi orang kerajaan yang tentunya membuka peluang untuk dia kaut harta yang jauh lebih banyak

Taktau la pulak kalau Ibrahim Ali ni jenis bangang yang sanggup berjuang bersama Umno BN dengan ikhlas dalam keadaan semua pemimpin Umno BN kumpul harta menggunakan jawatan termasuk hatta cuma tahap JKKK.

Aku tak nafikan mungkin ada yang ikhlas bangang macan tu tapi yang jennis macam tu sangat sedikit adan adalah rare species dalam Umno BN tapi aku langsung tak percaya Ibrahim Ali jenis macam tu.

Apapun aku yakin PAS Pasir Mas langsung tak takut kalau Ibrahim Ali bertanding atas tiket BN, pasainya Ustaz Ismail Noh biasa kalahkan Ibrahim Ali dengan majoriti 8,575 undi masa PRU10 kurang sikit saja dengan majoriti yang Ibrahim Ali dapat masa bertanding atas tiket PAS pada PRU12.

Akhirnya, yang untung hanyalah Ibrahim Al sendiri dan para penchachai dia dalam Perkasa terus menerus cuma jadi kuda tunggangan dia.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...