Berita Harian jadi bangang pasai dah takdak isu nak belasah Guan Eng? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Mac 20, 2013

Berita Harian jadi bangang pasai dah takdak isu nak belasah Guan Eng?

Kalau keengganan Guan Eng jawab soalan depa boleh kategorikan sebagai bercanggah dengan prinsip kebebasan media, macamana pulak dengan pendedahan terbaru Deepak dan mendiang Bala berkaitan kes Altantuya yang langsung Bharian tak lapor.

Imej sekadar hiasan
Bharian melaporkan:
GEORGETOWN: Keengganan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menjawab soalan wartawan berkaitan politik dilihat bercanggah dengan prinsip pakatan pembangkang yang kononnya menyokong kebebasan media.

Lim hari ini enggan menjawab soalan wartawan apabila ditanya adakah beliau akan bertanding di Johor Bahru pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti berikutan bapanya Penasihat DAP, Lim Kit Siang dilaporkan akan bertanding di kerusi Parlimen Gelang Patah. - Bharian.    
Kesian pulak Bharian ni, dah takdak isu nak belasah Guan Eng sampai terpaksa buat laporan BANGANG macam tu.

Juga dilaporkan:
"Saya tidak akan jawab soalan ini kepada media (yang memihak kepada) Barisan Nasional (BN)...soalan politik saya tidak akan jawab kepada media BN," katanya.

Lim berkata, beliau akan bercakap dengan media seperti Sinar Harian, Malaysiakini dan Malaysia Insider secara peribadi. - Ibid.
Kalau keengganan Guan Eng jawab soalan depa boleh kategorikan sebagai bercanggah dengan prinsip kebebasan media, macamana pulak dengan pendedahan terbaru Deepak dan mendiang Bala berkaitan kes Altantuya yang langsung Bharian tak lapor.

Harakahdaily melaporkan:
Adakah Bala, Deepak dan Peguam Americk Sidhu membuat kenyataan palsu atau menipu atau memfitnah? Jika mereka menipu atau membuat kenyataan palsu atau memfitnah, mengapa Deepak dan Americk Sidhu tidak ditangkap dan didakwa? Jika mereka membuat kenyataan yang benar mengapa pula Nazim, Rosmah, Cecil Abraham dan Najib tidak ditangkap dan didakwa? - Hrkh.
Takkan kut wartawan Bharian tak teringin langsung nak buat laporan pasai pendedahan terbaru ni. Pasai tu la aku langsung tak heran bila dilaporkan yang Index Kebebasan Media di Malaysia jatuh ke tangga 145

MalaysianInsider pada awal tahun dulu ada meaporkan:
KUALA LUMPUR, 30 Jan — Malaysia jatuh ke tangga yang rendah dalam Indeks Kebebasan Media Dunia 2013 ke tangga 145 dari 179 negara, menurun 23 anak tangga.

Malaysia pernah berada di tangga 122 dan 141 dalam indeks pada 2011/2012 dan 2010 yang dihitung oleh kumpulan Wartawan Tanpa Sempadan. - TMI.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...