Cerita sedih waris penerima BR1M dimalukan dikhalayak ramai | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Halaman

Cerita sedih waris penerima BR1M dimalukan dikhalayak ramai

Perasaan malu tadi hanya ALLAH sahaja yang tau dah la beratur sejam lebih bukan ke duit brim tu duit hasil cukai ke jugak... Inshaallah setelah kejadian tadi saya dah tekad kami satu keluarga tidak akan sesekali undi kerajaan yang melayan rakyat sebegitu rupa...

Oleh: Anonymous.

Saya ada cerita sedih sangat pasal pengambilan wang BRIM 2.0 Tu tadi kalau boleh sembunyikan identiti saya...

Tadi saya pergi ambil wang rm 500 tu atas nama bapa saya.... setelah bapa saya dapat mesej daripada ketua cawangan umno kawasan umah saya ni semalam supaya datang didewan serbaguna hari ni pukul 3 petang untuk ambil duit rm 500 tu..  
dan hari ini saya pun pergi ke dewan tersebut tepat pukul 3 petang saya sudah sampai ke dewan tu... mewakili bapa saya yang lumpuh dan sakit dirumah...

Apabila sampai saya trus ambil baucer tu dan saya ada tanya kakak kat kaunter diluar dewan tu boleh ke saya ini nak ambil brim tu atas nama bapak saya kakak tu kata boleh tak ada masalah... dan saya pun trus beratur hampir sejam setengah baru tiba giliran saya..

bila sampai ke kaunter didalam dewan untuk menerima wang itu tetiba kakak yang jaga kaunter dipercayai puteri umno kerana mereka pakai tudung warna pink memberitahu saya tidak boleh ambil wang itu dia kena umpunya dri jugak datang baru boleh ambil wang itu..

Saya kata bapa saya lumpuh tak sihat tak boleh datang tadi kakak kat luar dewan kata boleh ambil kalau ada wakil yang merupakan anak2nya... Dia berkeras jugak...

lepas tu pegawai bank yang duduk sebelah kkak tu pun menyampuk dan trus tinggi kan suara tak boleh dik dah tu peraturan yang ditetapkan nak buat macam mana.. kalau bapak kamu lumpuh sekali pun tak boleh jugak.. kena datang ke dewan ni tak kira la apa cara sekali pun..

saya kata la umah saya tak ada kereta ada motor je macam mana nak datang dengan keadaan bapa saya begitu.. Pegawai bank tu kata pandai2 kamu la pinjam kereta jiran ke...Dah nak duit orang kena la ikut peraturan yang orang tetapkan...

Saya mengucap panjang apabila kiri kanan orang mula tengok saya dan saya terasa amat malu sangat dengan layanan begitu rupa... Dan saya pun trus keluar dari dewan tu...

Saya anak tunggal Umur 23 tahun ibu dengan ayah saya dah tua tak berapa sihat... Saya bekerja di sebuah pasaraya gaji cukup2 je sebulan.. Sanggup saya ambil cuti tadi samata2 nak ambil brim untuk bapa saya tu... tetapi sedih sangat dengan duit brim semua tak dapat.. kerja pun tak pergi...

saya sebenarnya tak berparti pun dua2 page saya ada like pro pr dengan pro bn... saya tak tau la ada orang lain kena macam saya ke tak...

Perasaan malu tadi hanya ALLAH sahaja yang tau dah la beratur sejam lebih bukan ke duit brim tu duit hasil cukai ke jugak... Inshaallah setelah kejadian tadi saya dah tekad kami satu keluarga tidak akan sesekali undi kerajaan yang melayan rakyat sebegitu rupa... Maaf kalau susunan ayat tak betul saya belajar sampai SPM Je...

kisah ini berlaku di kawasan parlimen batu dewan serba guna taman melewar pukul 3 petang tadi.. maaf saya tak ingat nama kakak dan pegawai bank itu tak sempat pulak nak tengok name tag tadi sebab orang terlalu ramai dan malu teramat sangat.. saya bawa bukan setakat ic fotostet ic ori yang bapa saya pun ada saya bawa sekali.. tetapi tak dapat juga.. dia nak kena umpunya diri sign katanya..

saya tak terfikir pun nak ambil gambar atau video saya pergi dengan niat nak ambil duit bukan nak buat provokasi.. saya belajar sampai SPM pun sebab ada kekangan masalah kewangan dan terpaksa jaga ayah dan ibu yang sudah uzur.. bukan saya malas inshaallah kalau ada kesempatan dan peluang saya akan sambung belajar lagi..

tak apa la duit itu mungkin bukan rezeki bapa saya..

Sumber: MediaPerak

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejud

59 ulasan:

  1. Berhikmahlah dalam mengagihkan wang tersebut...jangan nanti golongan yang layak tidak dapat tetapi golongan yang tak layak dapat...hanya kerana fahaman politik......

    BalasPadam
  2. AzimZul95

    Nampak sgt buat cerita..kah kah kah..
    dah tau bapak dia lumpuh..kenapa tak buh nama dia sendiri ja? tak kan org lumpuh yg sara hidup keluarga dia?tak penah baca syarat2 BR1M ka?Kah Kah Kah! sini ada 2 kemungkinan, lupa tulis dlm cter ko 'bapak dia baru ja xcden lumpuh' atau,'ini semua UMNO yg pasal' Kah Kah Kah!..sesat2..p/s Haaaa apa lg? publish laa.. nama aku dah buh...ke ko yang BANGANG? Kah Kah kaH!!!!!! Choiii!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko yang bangang dah bnyak sangat makan duit dari sumber yang tak halal gamaknyer nih tuiiih!

      Padam
    2. woi azim.. ko tahu ke tak.. nak jd penjilat rosmah pon agak2 le.. boleh ke budak tu letak nama dia? ko baca ke tak syarat2 br1m tu? kah kah kah.. nampak sgt penyokong UMNO tegar ko ni.. jilat azim jilat...

      Padam
    3. Azim, sia2 jer ko ckp dgn puak2 ni. Tak akan dgr punya. Setahu aku, dh 2 kali BRIM ni dijln kan tak ada mslh mcm ni. Atau, mamat ni nk songlap bapak dia punya duit kot? Biasanya, ada cara bt pelepasan utk wakil mengambil bagi pihak yg uzur. Aku tak nampak yg mamat ni JUJUR dlm perbuatan dia.

      Kalo bt senang sgt, mula puak ni kata, "haa..org bangla, indon pun dpt brim la and so on and on..paham2 jer la mangkok2 ayun ni punya pattern.
      Any way, kata BRIM tu HARAM, naper nk ambik juge ek? Nk sedekah kat bagi kat Baitulmal ke? hehehe..lu pikior ler sendiri yop..Tak ada faedahnya lu nk menyalak kat c ni..puak2 lu pun bkn blh tulunnn..nagis je kat dlm dakapan pok nick mu itu..

      Padam
    4. aku doakan kau akan papa... sampai memgemis tepi longkang. amin.

      Padam
    5. bangang mcm lembu NFC si azim ni....syarat BRIM pun tak tau...mmg lembu betul..kalau

      Padam
    6. Kesian belia macam si Azim tak tau cerita.Kena batang hidung sendiri baru agakny anda sedar perasaan orang yang susah. Anda hidup mewah, tak seperti si mangsa keadaan. Anda belajar tinggi-tinggi, tak seperti si mangsa keadaan. dan saya rasa anda langsung tak pernah hidup susah, oleh sebab tu anda lupa.. Ingat, kita tak selamanya kat atas, adakala kita kat bawah. Bersyukur lah dengan segala nikmat yang ALLAH S.W.T limpahkan.. Bukak sikit mata, pandang sekeliling..

      Padam
    7. geram betuLLL...kalau AKU malang la kakak kaunter dan pegawai tu..siap dgn videO...pergh...benci...

      Padam
    8. sama2 melayu pun bergaduh sbb fahaman politik berbeza...dia cerita mgkn betul dan mgkn direka2 tp skurangnya berfikirlah...azim yg kau fanatik sgt ni kau bkn dpt apa2 pun...dpt dosa mgkn sbb gelakkan org yg mgkn betul2 teraniaya...yg penting kt sokong pihak yg kt rs mampu membela dan tidak memperdagangkn maruah kt sbg org melayu... :)

      Padam
    9. orang melayu bersatulah.jgn sampai melayu menumpang di bumi sendiri.

      Padam
    10. Salam..Ini cerita sedih tapi setahu aku xda lagi kes nie yang live depan mata. Dalam kes nie aku rasa memang silap si pencerita jugak.Syarat BR1M jelas cakap yang berpendapatan 3K ke bawah..dan ada tanggungan kan?So boleh jer si pencerita nie letak nama dia sebagai penerima (Kata gaji ckup2 makan kan?) dan nama bapa dia sebagai tanggungan.So, ada dua kemungkinan kat sini. 1)Ini cerita betol dan si pencerita mungkin tak paham syarat dan takda pulak orang yang tolong bagitahu dia. 2)Ini cerita saja reka2 atas kepentingan politik. Apa2 pun, kalau ada masalah boleh jer wat aduan kepada yang berwajib..bukan kecoh2 trus kat internet..Bab politik aku taknak campur sangat..bagi aku dua2 parti bukan nak tolong rakyat pown..sama jer dua2..nak kuasa..yang satu dah dapat kuasa,of course la nak bg itu ini nk jaga kuasa jer..yang lagi satu lak dah dapat kurang sikit kuasa tu yang dok jolok bagi dapat lebih..kesimpulannya,rakyat jadi mangsa..bak kata pepatah " Gajah sama gajah bergaduh,kancil tersepit kat tgh2" Sabor jo laa...

      Padam
    11. aku rasa dua2 dapat kot..n dia nk amik tuk bapak dia....so xmustahil ada je kot bapak dpt n anak pn dapat.. n 1 more think even xbole sekali awat xhabaq baik2...nape perlu ayat2 mcm tu kuar....lg1 aku setuju bende brim just bank in terus dlm bank...xde masalah kot...sbb bg mcm ni pn ada je masalah...

      Padam
  3. ahli pekida yang engkar17 Februari 2013 11:31 PG

    semoga allah murahkan rezeki mereka sekeluarga.

    semoga allah murahkan urusan seharian mereka sekeluarga.

    semoga PRU13 membawa harapan baru pada mereka sekeluarga. sabarlah

    BalasPadam
  4. Sabar saja lah . Nak buat macam mana duit depa . Kita oarang suasah ini macam lah buat macam mana pun tak kena .Dah tak dak rezeki .Untuk petugas tu berbudi bahasa lah sikit . Tak payah tinggi suara .
    Tak payah nak tunjuk gedebe .

    BalasPadam
  5. AzimZul95

    sedap nye ayat, Allah balas balik kat kau plak nanti..

    BalasPadam
  6. aku pun macam tak caya ja cita ko..memang dah sah2ia ko tu penyokong pembangkang buat cerita la pulak tak nak undi kerajaan. suka hati ko le nak sokong sapa pun....

    BalasPadam
  7. Mat cerdik

    admin dah takdak cerita nak publish....cerita macam ni pun kira ok la....bangang punya admin.

    BalasPadam
  8. saya pernah alami kejadian yg hampir sama, cuma saya cuba ambil BR1M yg atas
    nama isteri saya. Kebetulan isteri balik sabah pada hari itu jd sy cuba ambilkan di klang.
    Pasa mulanya 2 pegawai kata tak boleh. Tp saya cari pegawai yg lebih tinggi kuasanya
    dengan bertanya2 orang di pejabat BR1M disitu. Akhirnya jumpa ketua disitu lah agaknya
    dan dia beri jalan dengan suruh saya tulis surat dan lampirkan salinan ic dan suruh
    saya datang hari berikutnya. Akhirnya dapat juga. Pengajaran pd adik ialah jangan
    cepat marah, jangan cepat fedap, cari jalan, kerana mereka manusia juga, tunjuk muka manis walaupun tengah bengang masa itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. agak2 la kan ke budak lagi tu. baru lepas SPM. tau la ko tu dah besar, da ada bini byk pengalaman. isu nya skrg ngam ke pegawai BRIM tu marah2 bdk tu mcm tu? ITU PUN BUKAN DUIT MAK BAPAK MEREKA !! DIA ORG D TUGAS KASI AGIHKAN JE. KALO ADA CARA LAIN UTK ORG KURANG UPAYA DAN MEMERLUKAN WAKIL ,PEGAWAI BRIM TU KENA BANTU LA .

      Padam
  9. alah mika sumuo ni ingat duit tu duit mak bapaknya bodohhhhh

    BalasPadam
  10. SAJA NAK BUAT CERITA.....DAH TAKDAK KERJA.....BRIM KERAJAAN BERI.....PR , BAGI APA......SEBAB TU LAH DIA KECEWA....BUAT/REKA CERITA UNTUK COVER PR.....SUDAH2 LA.....JANGAN JADI PENJILAT BONTOT.....DAH DAPAT SYUKUR DAN BERTERIMA KASIH....JADILAH UMAT YANG BAIK.....JGN JADI ANJING TERSEPIT....DAH KITA TOLONG.....BAHAM KITA PULA.....NAUZUBILLAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. 500 bertuhan kan umnog,sialmemang penjilat najis rosma anon 8.49 kalau berlaku adil org kaya kah sepatutnya dibagi sebab HAK rakyat malasia,itu kalau dia nak derma pd anak rais yatim terpulangla,kera2 jaan tidak berlaku adil pada rakyatnya sendiri,ayoh kita yg x dpt brim ni harus ajar BN jgn pangkah BN umnog pru13 ni...mcm cibaije..penjilat anu ngok rosmafat

      Padam
    2. Anon 8:49 kalau jadi umat yg baik tapi BODOH MCM NKO pun x guna juga. Kerajaan dibentuk oleh rakyat. BRIM adalah duit rakyat yg disalurkan semula kpd rakyat...bukan duit ameno BODOH!

      Pemberian duit BRIM ni bertujuan politik, kaedah agihan ikut sukahati ketua ameno tempat tersebut. Ada tempat yg langsung x boleh wakil, ada tempat boleh diwakil oleh pasangan @ anak @ ibubapa.

      Tapi yang pasti, suasana semasa pemberian tu, ameno betul2 nak buat rakyat marhean terus sujud menyembah mereka untuk mengemis duit 500 tu...betul2 rakyat dihina dalam senyuman sinis org2 ameno! Memang sial betul ameno ni...insyaAllah penghinaan ini akan lenyap apabila PR perintah malaysia nanti....

      Padam
  11. bro budak tu menceritakan akan kekecewaannya, betul ke tak betul ke tuhan tahu bro... brim tu pun bukan duit umno... duit kerajaan, kerajaan sapa bro ? bukan kah rakyat yg pilih... selepas ini dia nak pangkah pr biarlah kerana masa itu kerajaan dah tak de... masa tu lah terhegeh-hegeh minta rakyat undi dia melutut pun sanggup...

    BalasPadam
  12. brim ni mna cukup,lekat celah gigi je,klu iklas nak bagi bagi 1juta rm seorang,tul tak geng

    BalasPadam
  13. acik pun pernah kena.macam ni adik.pergi ke pejabat daerah ceritakan masalah mereka akan berhubung dengan pejabat income tax dan siap surat mereka akan panggil adik.kena selalu tel dan ambil masa sikit.jalan masih ada. acik pergi hampir 9 tempat untuk ambil wang arwah yang memohon masih hidup tapi dapat wang sipemohon sudah tiada.ini cerita benar tiada apa gunanya kita berbohong.sikap orang islam ialah saling bantu membantu.

    BalasPadam
  14. to AnonymousFebruary 17, 2013 at 8:49 PM

    PR boleh bagi lebih baik selepas menang PRU13 nanti.
    Dan kau pulak masa tu terus je jilat bos kau yang tk nampak2 jalan pulang...tak faham nih..pasal kau ni bebal sangat.

    BalasPadam
  15. Insan yang telah hilang sifat perikemanusiaan. Jawatan yang diberi bukan nak membantu sesama insan, malah disalahguna. Ingin menunjuk kuasa dan lagak. Yang benar dikata bohong. Komen yang diberi bukannya hendak membantu malah mengeji. Inilah umat akhir zaman, kezaliman berlaku dimana-mana wang ringgit diagongkan agama diketepikan.

    BalasPadam
  16. Terima kasih BRIM... Dah habis pun. Tak cukuplah. Tambahlah lagi. Apa lagi nak beri... beri... jangan tak beri... sapu jangan tak sapu... alah ciputlah

    BalasPadam
    Balasan
    1. rezeki ALLAH bukan UMNO.
      ALLAH yang tentu segala galanya. bukan meno......

      Padam
  17. Semoga ALLAH S.W.T murahkan rezeki dan dilimpahkan rahmat pada si mangsa keadaan.. Bersabarlah..

    BalasPadam
  18. Dimaklumkan semua penerima BRIM wajib hadir sendiri untuk mengambil wang yang diagihkan. Adalah merupakan prosedur biasa bagi penerima yang uzur, wakil tidak boleh mengambil wang tersebut bagi pihak kelluarga berkenaan memandangkan ada kes anak-anak yang mengambil duit berkenaan tanpa pengetahuan ibu bapa. Pengadu hanya perlu hadir ke pejabat daerah dan maklumkan pada kakitangan berkenaaan dan biasanya petugas pejabat daerah sendiri akan hadir kerumah untuk menyerahkan duit berkenaan dan ditandatangan sendiri oleh bapa saudara dalam tempoh yang ditetapkan. Dari Petugas BRIM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib Bini Rosmah19 Februari 2013 9:02 PG

      Tolong la bagi briefing pada petugas2 agihan BRIM tu...
      Famili saya pon kena macam ni...
      Siap sound suruh nenek yang uzur tak leh bangun pergi beratur dan amik sendiri...
      Nak kata bodoh macam memang bodoh...
      Pas tu masa bagi meroyan pulak suruh pangkah dacing...
      Tak profesional dan tak berintegriti..

      Padam
  19. itu pun BN dah kalah banyak negeri kat pr kalu tak ...tak merasa le BRIM RM 500 .KALU UMNO KAUT LAGI TAK MERASAI....sampai skg

    BalasPadam
  20. ameno bodoh....aku dah dapat BRIM.... aku undi PAS...
    lantak kau la ameno....kau bg aku ambik...kata nak bg BRIM3 RM1000...aku sapu lg...aku peduli apa...bukan bapk kau punye...ameno bangang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha.. aku stuju dgn ko.. mmg aku tringin nk ckap mcm ko.. tapi ko dah taip dulu.. hahaha

      Padam
  21. sabar je,aku pun xdapat,katenye gaji lebih 2000..mane dtg ni?? epf aku ade,boley tgok 2000 ke 1800...so nak aku merayu mcm hanjing ke baru nak bagi??? maaf lah,aku ada maruah.! andai duit tu duit rakyat maka duit aku juga,maka aku berhak dan hak aku...tapi utk meyembah kat kerajaan umporno hanya 250 xpayah la,aku doakan hancur je kerajaan umno bn...amin

    BalasPadam
  22. ....ak tak mau komen psl citer kat ats....ak nak komen pasal PENGANJUR...iaitu urusetia atau petugas pogram penyerahan BR1M...

    kenapa maklumat tak sampai kpd semua ususetia@petugas......nak kate program besar...tak besar.nak kate organise international punye event tak....nak kte sebuah parti pun bukan yang pasti sebuah organisasi sementara nak bagi gula-gula.....sorang tu kate boleh....sorang lg kte tak boleh..yg blkg kte boleh yang dpn kte tak boleh....based on koments kt ats mcm tu lah gayanyer.....tak buat meeting ke semua urusetia sblom nak bagi..........klu ye pun yang urusetia BRIM n yg bgi duit tu dr lain2 organisasi......tp ni bukan first time tp dah yg second punye....

    dlu.........mse ada stu parti buat mistake dlm pemilihan parti tersebut...kte parti sendiri tak boleh nak handle.....nak handle negara.....

    ni program kecik mcm ni...ada mcm2 mklumat yang berbeza dari penganjur yang sama....pun tak boleh nak handle n standardize punye arahan.....last2 mcm ni citer kat atas.....

    BalasPadam
  23. kesian bila bc kenyataan belia yg dapat BRIM 250 td kt akbar,katanya duit tu nk wat simpan pahtu nk wat belanja kluarga...mcm besaq sgt nilai duit tu nk wat mcm2..alahai rakyat m'sia...sedih tul..huhuhu..

    BalasPadam
  24. sabar ye .
    sokong mohd saizul .
    Br1m masuk dalam akaun bank je setle prob! apa susah - susah suruh rakyat beratur panjang. yang berkerja terpaksa ambil cuti. Zaman sekarang kan zaman ICT kemudahan ada dimana-mana. Kita guna je la..Zman datuk nenek kita betul la, kalau nak ambil duit kena beratur panjang...ini tahun 2013 bukan 1956..
    nak tambah lagi,pastu time nk amik duit kene salam menteri2 .
    macam sial !!
    makcik2 umno berlagak.
    memang anjinglah umno ni!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  25. Baguslah kerana layanan nak dapat RM500, lalu merajuk hati ..kemudian nak serahkan negara ni pada DAP.

    Selama ni apa jasa DAP, apa jasa PKR, apa jasa PAS..jasa mereka satu je, yakni tempat berkumpul orang2 yg kecewa dan marah dan mahu dilayan spt putera raja!! Walaupun ada berbagai2 saluran utk kemukan rayuan dan aduan, tapi tak nak..rasa sedih konon, merajuk dan dah tak mahu usaha seterusnya..kemudian nak hukum seluruh rakyat Malaysia!!

    Macam Anwar, kecewa kerana dipecat dari UMNO, lalu mengheret rakyat Malaysia ke kancah demo dsb..

    Usah kerana nyamuk, kelambu dibakar..

    Cuba ler tengok Selangor, Kedah, Kelantan, Penang..camna rakyat macam sipenulis ni dilayan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itula hang ni dulu tak mau sekolah pandai2 jadi bodoh mcmtu... Bila pulak DAP..PAS..PKR jd kerajaan.. Lepas pru13 ni...baru jadi kerajaan.. Selama 56 tahun kena tipu sejarah umno... Rasuah...salah guna kuasa tak kan hang buta kayu jadi mcm lembu NFC tu pikir pakai kepala otak bukan lutut... Tak dapun sekarang rakyat kat negeri pembangkang mati kebuluran...saluran yang ada skrg mcm taik kucing... Aku sokong pakatan menang kali ni....kenapa baru skrg nk bg brim...sebab umno dah tempah batu nisan....

      Padam
  26. "nak tambah lagi,pastu time nk amik duit kene salam menteri2 .
    macam sial !!
    makcik2 umno berlagak.
    memang anjinglah umno ni!!!!!!!!!!"

    kalau yg memberi tu dianggap macam anjing, bagaimana yg beratur sangat2 nak ambik pemberian anjing!!

    Kalu dah ludah, janganlah jilat gak..
    Kalau dah ludah, pandang jangan jeling pun jangan..baru ler hero!!

    BalasPadam
  27. kesian bila bc kenyataan belia yg dapat BRIM 250 td kt akbar,katanya duit tu nk wat simpan pahtu nk wat belanja kluarga...mcm besaq sgt nilai duit tu nk wat mcm2..alahai rakyat m'sia...sedih tul..huhuhu.."

    gini ler cakap orang yg berada!! Jgn sombong yob oii..

    Bagi orang yg tak berada..RM10 pun dah happy ma!

    BalasPadam
  28. sebenarnya ending ceritanya begini.
    tiba-tiba aku tersedar dari tidur,
    rupa-rupanya aku hanya berMIMPI.



    BalasPadam
  29. Syukur lah apa yg dapat..itu tandanya rezeki..tapi bg mereka yg dpt tp x bersyukur..x taw lah..fikir dan renung..bukan cerita2 politik..

    BalasPadam
  30. aku dah dapat...memang aku bersyukur...tapi duit 2 bukan duit ameno...duit rakyat...bermakna duit aku dan duit kau..
    apa la sangat...NFC dapat 250..aku 500...bujang dapat 250..
    yg beza nye aku ratus dia ratus juta....org ameno dapat gak..nak tahu dapat ape..dapt bodoh...dacing dah senget.. rasuah bnyk sangat....

    BalasPadam
  31. hahaha...
    NFC BRIM KWSP PKFZ TRIM SCORPENE SRIM
    Aku dah keliru
    kenapa malaysia banyak hutang
    tapi boleh plak bagi rakyat macam2
    greece, spain, italy dah nak bankrap siap suruh rakyat jimat-cermat,
    apa yang diorang buat dekat atas?
    Tengah sedia tali gantung untuk rakyat?

    BalasPadam
  32. "saya sebenarnya tak berparti pun dua2 page saya ada like pro pr dengan pro bn"

    cakap susah, gaji cukup makan tapi mampu plak nak online & berfacebook, online guna apa tuu???kalau ko pegi CC, lebih baik duit tu ko bagi dkt mak bapak ko lagi bagus..

    yg puak umngok ni pun satu baghallll, sombong riak plak, itu duit kami la bahlollll!!!!jgn buat kami mcm anjing dan peminta sedekah....siallll tulll la !!!

    BalasPadam
  33. Kat sabah lagi teruk nak amik duit kena dengar ceramah dulu....sampai penat menunggu baru bleh dapat duit....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha... cam bongok la umno niih..

      Padam
  34. Ni ada gak nak complain sal BR1M tu, x profsionl lnsg... Mse g tggu event nk mule, time tu jugak la bru nk check mic nk gne, bru nk cri pmbsr sore... apesal la x wat awl2 lg, kalo nk kempen pn cbe la prepare dlu, mate pn x sdp m'mndg ny.... Lagi 1 bkenaan tmpt, ade ke ptt pnerima BR1M di srh g kat tokong cina, gile pe... punye blmbk stadium, dwn2 or tmpt2 tbuka len xnak lnsg dgunakan tp tokong cina jugak jd pilihan... alahai,ni ke mns akhir zmn... ish3x.. S'laen tu, kalo d kte kan la BR1M ni ade lg taun dpn (confirm xde ny,stkt PRU je)cbe lah wat scara t'atur, ada brisan utk OKU, tde lah gol ni kne tggu b'bris pnjg nk tggu gliran, ni ble dh rmai bru la nk tkejar2 nk buat brisan khas.... n then, why not d'ltkkan bnda/brg yg d'perlukan time nk dpt BR1M tu, ni time tu jgk la bru nk ckp... kalo org yg x bwk tu cmne?? memg tpkse la blek umah,ish3... ni cdgn la utk BR1M akn dtg (kalo ade la)wat la scra profsionl, bru la org respect... jgn la d'maki hmun org len mcm blaku kat kwn kte ni... moga2 kslapn ni dpt d'pbtlkn... =p

    BalasPadam
  35. ceritanya cukup menyedihkan.......

    yang sabar.....

    http://hduniateknologi.blogspot.com/2013/02/belajar-seo_14.html

    BalasPadam
  36. Assalamualaikum

    Sy rasa soal sape yg ceritakan benda ni, tak patut di jadikan issue...if dia bohong, dia dosa...if dia jujur...then kita sebagai rakyat Malaysia..nasihat la dia..she said dia takde certificate etc...whats wrong with advising her instead of blaming one another? Alhamdulillah...sy takde la susah to that extend...sy tak layak pun terima duit tu...tp sape2 yg tau...sila la advice instead of kita sangka buruk towards her...and duit tu, adalah duit rakyat...UMNO, adalah yg membuat policy untuk memberikan duit tu...so tak kisah la org tu sokong sape ke, as long as she/he falls under that criteria....then secara automatically dia layak...insyaALLAH...kalau niat kita adalah untuk membantu dia, dia jujur ke...dia tipu ke...pahala kita tetap dapat...kalau niat kita nk criticize dia, then jujur ke, dia tipu ke..kita pun tak pasal2 dapat dosa...so instead of pointing fingures to one another, blaming one another...why dont we change our style to bottomline...helping one another...

    BalasPadam
    Balasan
    1. X tebtu kire kome ni. Pasal br1m pon jd isu..

      Padam
  37. apalah korang ni...budak ni citer pasal bapak dia sakit dan mak dia sakit tak boleh amik duit BRIM tuh...alah kita bantulah....mampuslah korang kalau tak faham masalah orang atau rakyat yang susah macam ni.......kalau korang berada dit empat dia apa korang rasa??? Cuba rasa....susah tak??

    BalasPadam
  38. Krn 2 org mnsia yg x pndai nk mnjaga budi bahasa bila berkomunikasi, pihak kerajaan yg dh mnyalurkn bantuan dikecam. Semua ni slalu berlaku krn org bawahan. Supe juga pgagihan bntuan mgsa bnjir, bantuan dh disalurkn pd yg layak tp org bawahan yg mgagihkn tidak adil n saksama. Byk smpai ke umh sdiri n kroni drp mgsa bnjir. Semuanye nmpk salah kerajaan. Takkan pemimpin nk bt keja a to z nk jaga 1 negara. Abis bt ape bayar gaji n elaun tuk org yg dh diamanahkn keja tu.

    BalasPadam
  39. lain kali ngko ambik nama malaun tudung pink tu ngan abang bank bongok tu pastu ngko jaja2 je nama dorang kat internet.camni la dik resam dunia bila kita miskin memang orang akan layan kita berbeza.akak ni nak beli nasik tepi jalan pun makcik double standard sbb akak satu barang kemas xde sbb akak x minat....mesti makcik tu ingat akak orang x berduit...

    BalasPadam

Mai komen kat sini. Ikut suka hangpa nak tulis apa pun tapi ikut suka aku pulak nak publish ka dak, tapi kalau MENCARUT kompom aku anggap spam... Hahaha...

SEGALA KOMEN ADALAH TANGGUNGJAWAB PENGKOMEN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...