Lagi aksi Syabas macam 'si anjing Umno' | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Halaman

Lagi aksi Syabas macam 'si anjing Umno'

Nak suruh penduduk saman Syabas pun aku rasa tak guna pasainya syarikat-syarikat utiliti macam ni tentu punya dah siap-siap mempertahankan diri depa dalam perjanjian yang kita tandatangan masa masuk borang.

mStar melaporkan:
PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Chempaka Iskandar A. Samad berkata kerajaan negeri tidak dapat menerima alasan yang diberikan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) berhubung bekalan air terputus di kawasan Kuala Lumpur dan Gombak sejak pagi Sabtu.

Katanya hampir keseluruhan Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka memerlukan bantuan air lori tangki tetapi sehingga malam Sabtu, tiada bantuan yang sampai.

"Saya tidak boleh terima alasan 'booster pump' (rumah pam) di Wangsa Maju rosak. Kenapa tidak ada 'spare'? Kenapa perlu berhari-hari untuk baik pulih?," katanya melalui satu kenyataan yang dihantar melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), dekat sini, Ahad. - mStar.     
Tak mustahil aksi ni adalah sebahagian dari aksi 'si anjing Umno' dari kakitangan dan pengurusan Syabas untuk bagi nama kerajaan negeri Selangor busuk.

Aku cukup yakin dalam Syabas tu bersepah penchachai Umno yang memang langsung takdak masalah untuk beraksi macam 'si anjing Umno'.

Bila dah jadi macam ni, tentu penduduk di Dun Chempaka marah dan tak puas hati. Tentu ramai yang akan marah kat Adun Chempaka, tambah-tambah lagi kalau ada yang masuk jarum cucuk penduduk.

Ayatnya mudah saja. Contohnya:
  • Masalah air di bawah kuasa kerajaan negeri bukannya kerajaan pusat. Memang la masalah Syabas tapi takkan kerajaan negeri tengok saja.
  • Takkan masalah air pun Adun tak boleh nak bagi selesai, dia tu bukan setakat adun tapi juga Exco.
  • Inilah akibatnya bila kerajaan negeri tak setuju dengan projek Langat 2 yang kerajaan pusaat cadangkan tu.
Ayat-ayat yang mudah untuk orang ramai faham. Tepat atau tak dengan fakta tak penting sangat. Malah kadang-kadang kita dengar pun nak gelak. Yang penting jarum depa masuk dan ada yang termakan.

Memang takdak masalah untuk Kerajaan Negeri dan jentera Pakatan Rakyat nak jawab dakyah mudah macam tu tapi masalahnya berapa ramai yang dengar jawapan tu, sampai ka jawapan tu ke
pada kumpulan sasar.

Nak suruh penduduk saman Syabas pun aku rasa tak guna pasainya syarikat-syarikat utiliti macam ni tentu punya dah siap-siap mempertahankan diri depa dalam perjanjian yang kita tandatangan masa masuk borang.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...