"Nyanya" Kedah, tak disangka-sangka macam diaibkan Kelantan... | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, Ogos 07, 2012

"Nyanya" Kedah, tak disangka-sangka macam diaibkan Kelantan...

Aku yakin ramai yang rasa lega bila dilaporkan yang selain dari Kedah, Kelantan jugak akan guna tema sambutan Hari kebangsaan sendiri dan tak guna tema Sebangsa, Sejiwa dan Senegara tu.

MalaysianInsiders melaporkan:
PETALING JAYA, 7 Ogos - Negeri di bawah Pakatan Rakyat akan menggunakan tiga tema Hari Kemerdekaan berasingan dengan Kedah dan Kelantan mempunyai sendiri.

Perkara itu dimaklumkan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali (foto fail) ketika sidang media di Ibu Pejabat PKR selepas Mesyuarat Majlis Setiausaha PR hari ini.

“Kedah dan Kelantan sudah menetapkan tema mereka sendiri yang diputuskan melalui exco,” katanya kepada pemberita.

“Oleh kerana mereka pilih logo dan tema lebih awal, kita putuskan mereka teruskan mengikut pilihan mereka.” - TMI.   
Aku tak pasti pasai apa, mungkin ada 'miscomunication' lagi, tiba-tiba boleh pulak Harakahdaily melaporkan macam lain pulak.
KUALA LUMPUR: Kerajaan Negeri Kelantan telah bersetuju untuk menggunakan tema Hari Kemerdekaan yang dicadang Pakatan Rakyat iaitu “Sebangsa, Senegara, Sejiwa” berbanding tema “Kelantan Menerajui Perubahan” yang diputuskan kerajaan negeri sebelum ini.

Perkara itu dimaklumkan Sekretariat Pakatan Rakyat dalam satu kenyataan lewat petang ini.

"Kami merujuk kepada kenyataan Majlis Setiausaha Pakatan Rakyat hari ini mengenai Tema Hari Kebangsaan.

"Pihak Sekretariat Pakatan Rakyat dimaklumkan bahawa Kerajaan Negeri Kelantan telah bersetuju untuk mengambil tema “Sebangsa, Senegara, Sejiwa” sebagai tema Hari Kebangsaan ke 55 disamping tema Kerajaan Negeri iaitu “Kelantan Menerajui Perubahan”," kata Setiausaha Eksekutif, Ahmad Shabrimi Mohamed Sidek.

Petang tadi, Majlis Setiausaha Pakatan Rakyat memaklumkan semua ngeri Pakatan Rakyat akan menggunakan tema sama seperti yang dicadang Pakatan Rakyat kecuali Kedah dan Kelantan yang telah membuat keputusan lebih awal. - Hrkh.
Nak kata apa lagi?

Kalau Kelantan boleh pasai apa pulak Kedah tak boleh. Mungkin kut Kelantan belum lagi buat banner guna tema "Terus Berbakti" walaupun dah masuk bulan Ogos. Tak macam Kedah yang mungkin dah habis berpuluh juta buat banner dan mungkin jugak macam-macam bahan promosi dan perbagai perbelanjaan lain gunakan tema "Menerajui Perubahan" tu.

Dah elok-elok Umno 1Malaysia gelabah bewak dengan aksi BANGANG Rais Yatim dengan tema yang terlalu politik, logo yang tak macam logo dan ditambah pulak dengan lagu yang kontroversi dan lirik yang cukup murahan, tiba-tiba nama Rais Yatim terus tenggelam hasil pukulan politik 'ular kapak' Ust Azizan.

Takkan kut tiba-tiba Kedah pulak umumkan setuju nak guna tema yang sama jugak, tak pasai la...

Puak-puak penchachai tentu seronok tengok episod ni. "Bab nak tentukan Tema Hari Kebangsaan yang simple macam tu pun dah bercelaru, tak boleh berpakat baik-baik, macamana nak harap depa boleh berpakat benda yanbg lebih besar..." tulis blogger penchachai Umno BN... Hahaha...


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...