Isu rasuah Azmin Ali : Apa yang SPRM nak sorok? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Mac 21, 2012

Isu rasuah Azmin Ali : Apa yang SPRM nak sorok?

Cerita pasai Azmin ni memang bagi susah hati ramai orang PKR bahkan khabar angin pasai rasuah Azmin ni dah lama, sejak zaman reformasi dulu lagi aku dah pernah dengar. Ramai yang kata harta yang dia ada nampak macam tak layak dia ada masa tu.

Tambah-tambah masa kecoh pemilihan PKR yang lepas, ada khabar angin yang kata geng Azmin keluarkan jumlah belanja yang tak berapa nak masuk akal untuk pastikan kelompok dia menang dalam pemilihan tu.

Betul atau tak aku tak pasti tapi khabar angin tu memang bertiup kencang.
Yang terbaru, skandal pasir di Selangor pun ada jugak yang kaitkan dengan nama dia. Katanya ada yang sebut kontraktor pasir terpaksa bayar kepada Azmin untuk dana pilihanraya. Ada yang tambah perendang lagi yang kata masalahnya dana pilihanraya tu Azmin yang jaga, sapa pun taktau berapa jumlah yang dah berjaya dia kumppul.

Sekali lagi, betul atau tak aku tak pasti dan aku harap semua tu cuma tohmahan. Tapi yang jelasnya persepsi macam tu memang ujud terutama sekali dikalangan orang PKR dan PAS yang tak berapa suka Azmin.

Semalam Malaysiakini melaporkan:

[Sumber: Mkini]
Aku pun tumpang mushkil pasai apa sampai sekarang SPRM langsung tak keluarkan kenyataan pasai tu. Takkan macam tu punya lama siasatan masih jugak belum selesai.

Kalau betul ada kes, SPRM patut jalankan proses pendakwaan. PRU13 pun dah tak lama, memang sesuai sangat dari segi politik kalau dakwa sekarang. Takkan nak tunggu bubar parlimen baru nak buat pendakwaan.

Kalau takdak kes pun SPRM kena buat kenyataan segera. Kalau SPRM buat senyap macam tu SPRM sebenarnya berlaku zalim kepada Azmin.

Tapi bila difikirkan balik, SPRM pun bukannya boleh diharap sangat, tambah-tambah bagi kes-kes yang melibatkan ahli politik, tak kira la ahli politik belah mana pun. Dalam SPRM pun lebih kurang sama macam dalam SPR, ada ramai pegawai kat dalam tu yang sanggup bila-bila masa beraksi lagak 'si anjing Umno'.



Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...