Mat Sabu nak jumpa bekas perajurit malam ni | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Februari 12, 2012

Mat Sabu nak jumpa bekas perajurit malam ni

Macam poster kat sebelah ni, malam ni akan diadakan satu ceramah di Dataran Purnama, Kampung Kedah, Parit Buntar, Perak.

Bagi yang biasa pi ceramah di parit Buntar, Dataran Purnama ni bukan tempat asing, semua orang tau. Kalau taktau boleh tengok peta google kat bawah nu.

Selain dari ceramah macam biasa, malam ni akan dibuat pelancaran Seketariat Kebajikan Rangkaian Bekas Anggota Tentera Malaysia (KERABAT) peringkat parlimen Parit Buntar.

Aku taktau sangat pasai KERABA ni tapi aku sokong sangat penubuhan kerabat yang paling kurang pun boleh jadi kumpulan pendesak kepada Persatuan Bekas Perajurit Malaysia (PBPM).

Kalau nak harapkan kepada PBPM, apa sangat yang persatuan tu boleh buat, pasainya memang semua orang semua maklum persatuan tu tak lebih sekadar untuk jadi tunggangan pemimpin Umno BN pasai perastuan tu dikuasai oleh bekas perajurit yang memang jelas karat Umno.
Jadinya dengan ada satu wadah baru sebagai pilihan, sekurang-kurangnya PBPM akan ada saingan, bila ada saingan dah tentu PBPM akan lebih memikirkan kebajikan bekas tentera dan akhirnya yang akan untung tentu bekas-bekas tentera.

Jadinya, kepada semua bekas tentera yang tinggal disekitar Parit Buntar, jangan lupa hadir ceramah malam ni. Selain dari Mat Sabu, antara tetamu kehormat yang akan hadir dan berucap adalah Laksemana Pertama (B) Muhamad Imran Abdul Majid dan juga Kol (B) Mohd Nazari Mokhtar.

Jangan pulak yang bukan bekas tentera tak hadir pasainya program malam ni adalah program ceramah umum yang terbuka kepada semua. Jadinya hadirlah beramai-ramai. Kalau boleh bawak sekali keluarga dan jangan lupa ajak jiran-jiran sekali.

Tentu banyak isu yang nak Mat Sabu ulas. Dengan isu Dr. Hasan Ali, isu NFC, isu pasir di Selangor, isu Auku-Kuin dan banyak lagi isu yang mungkin Mat Sabu kupas malam ni. Jadinya rugi kalau tak dengar.

Lagi satu, yang paling penting, nak pi tu jangan lupa bawak duit banyak sikit untuk tabung derma jihad. Dengan pilihanraya dah tak lama dah, PAS Parit Buntar perlukan banyak dana untuk tampung perbelanjaan pilihanraya.

Lagi satu, kalau ada niat nak bagi sumbangan untuk pilihanraya tolong bagi awal sikit/. Jangan dah bubar parlimen baru nak bagi pasainya masa sekarang ni pun dah banyak duit nak pakai pasai banyak program yang boleh dibuat kalau ada dana dari sekarang.

Masalahnya, puak-puak penyokong PAS ni, bila dah bubar parlimen baru nak bagi, malah ada yang masa hari mengundi baru nak bagi. Boleh tu memang la boleh tapi kalau bagi awal lagi banyak program yang lebih berkesan yang boleh dibuat.

Cadangnya, insyaallah aku akan cuba untuk buat siaran langsung. Kalau takdak apa masalah insyaallah akan dipancarkan melalui YopTV, yang boleh diikuti melalui Portal PAS Perak, atau melalui blog aku ni, kat TVdiruang sidebar di sebelah. Jadi atau tak, aku akan update dalam facebook aku.

Tapinya, mana nak sama tengok melalui internet dengan hadir sendiri kat tempat ceramah. Kat internet mana ada bihun sup. Lagi pun belum tentu lagi siaran akan lancar tanpa gangguan. Jadinya kalau yang duduk sekitar Parit Buntar dan kawasan sekitarnya, elok la turun ke tempat ceramah.

Apa-apa pun, jangan lupa temujanji kita malam ni di Dataran Purnama, Kampung Kedah.


http://wikimapia.org/17009465/Dataran-Purnama-Kg-Kedah
(Coordinates: 5°7'23"N   100°28'38"E) 

Untuk peta lebih besar klik di sini.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...