Puak Umno ni buat lawak ka atau memang betul-betul BANGANG? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Oktober 08, 2011

Puak Umno ni buat lawak ka atau memang betul-betul BANGANG?

Sebelum aku komen, hangpa perati betul-betul poster kat sebelah ni. Agak tak berapa jelas nak baca, klik bagi besar lagi.

Poster tu aku jumpa kat blog TaipingMali yang kata Ustaz Azhar Idrus bodoh hari tu.
 
Macam tajuk yang aku guna kat atas tu, aku tak pasti yang mana satu yang betul, samada penganjur program ni memang jenis pelawak atau depa memang sesungguh-sungguhnya BANGANG. Jenis apa punya melayu mengaku Islam ni pun aku taktau. Raya Aidilfitri sampai masuk bulan Dzul Qaidah ni apa cerita ni, raya sakan sungguh Umno la ni.

Kalau nak buat jamuan rakyat tak payah sangkut dengan Aidilfitri apa masalahnya, janji jangan buat jamuan tengah hari dalam bulan puasa dah la.

Tu satu hal, lagi satu hal normal praktis Islam ala Umno, Forum Perdana Ehwal Agama dah jadi macam kemestian dirangkai bersama acara hiburan. Mungkin la kut depa nak bagi belen, Yang suka nak masuk syurga boleh pilih dengar Forum Perdana Ehwal Agama dan yang jenis fikir dia kebal kena api tak melecur, boleh la sertai acara hiburan bersama artis popular.

Takkan kut tu cara depa menghayati ayat 77 surah Al-Qasas Al-Quran yang suruh kejar akhirat tapi jangan lupa dunia. Dan mungkin jugak depa faham praktis macam tu bertepatan dengan  semangat Maqasid Syariyah tafsiran Dr. Zambry 'eee' Kadir.

Cuma yang aku mushkilnya, pasai apa nama Osetat kesayangan Manjungmari dan Aduka Taruna takdak pulak senbagai ahli panel forum tu. Takkan baru masuk TV dah tak sudi nak naik pentas kat kampung kut...

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...