Mat Sabu yakin Umno akan tumbang di Johor pasai hina Mat Indera | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, September 06, 2011

Mat Sabu yakin Umno akan tumbang di Johor pasai hina Mat Indera

Zulkifli Sulung, Editor Harakah tulis panjang ulas pasai isu Mat Sabu dan Mat Indera berdasarkan ceramah Mat Sabu di Padang Menora Tasik Gelugur Pulai Pinang yang dipopularkan oleh media yang dikuasai Umno tu.
 
Yang menariknya tulisan tu, Zul Sulong tutup dengan:
Semua ini tidak terlepas dari Umno dan benarlah apa yang dikatakan Mohamad Sabu, Umno menggali kuburnya sendiri dalam isu ini dan "saya mahu tabalkan MB Johor baharu dari PAS selepas pilihan raya umum akan datang," kata Mohamad Sabu sambil menepuk bahu seorang pemimpin PAS yang berasal dari Johor. - Hrkh
Nampaknya Mat Sabu cukup yakin isu kontroversi yang kaitkan dia dengan komunis ni menguntungkan PAS. Bukan setakat untung sikit-sikit tapi mungkin boleh sampai tahap Umno BN tumbang di Johor, negeri yang sebelum ni dikatakan paling kuat Umnonya.
 
Kalau isu ni berjaya diolah dengan baik oleh PAS dan PR dan yang lebih penting sampai kepada rakyat, memang tak mustahil Johor boleh jatuh ketangan PR, pasainya sekarang ni margin di Johor pun dah tak besar sangat. Ditambah dengan isu Mat Indera ni memang tak mustahil Johor pun akan jatuh

Bukti Mat Indera sebagai pejuang bangsa cukup banyak, selain MB Johor sendiri pernah mengiktiraf perjuangan Mat Indera, malah saksi pun masih ada lagi yang hidup termasuk adik kandung Mat Indera sendiri. Cumanya setakat nama berjayanya PAS dan PR memanipulasi isu ni.

Setakat ni aku tak nampak isu ni menguntungkan PAS dan PR. Taktau la pulak menjelang PRU13 ni rakyat lebih bermaklumat dengan kuasa media baru bersedia mengundi PAS dan PR di Johor.

Dalam sidang media dia sebelum ni pun Mat Sabu yakin isu ni tak mengurangkan undi untuk PAS malah akan menambahkan lagi undi untuk PAS.

Dalam sidang media tu [minit ke 15:55 klip kat bawah ni] Mat Sabu sebut "Oh tidak! Kami tambah undi. Anak-anak muda sekarang semua keluar dalam blog menyokong..."

"Sebab penerangan balas kita sedang buat" Rakyat sekarang semakin mencari maklumat..."








Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...