Bila dihulur tangan, ku tampar tangan mereka - Mat Sabu (video) | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, Jun 14, 2011

Bila dihulur tangan, ku tampar tangan mereka - Mat Sabu (video)

BHarian melaporkan:
ALOR SETAR: PAS tidak sekali-kali akan bekerjasama dengan UMNO walaupun atas nama perpaduan Melayu kerana serik dengan permainan parti itu, kata Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu.

"Kita tidak mahu kejadian 1969 berulang kerana bertanding atas tiket Barisan Nasional dan mereka berjaya, kita ditendang keluar menjelang pilihan raya umum selepas itu.
"Pemimpin UMNO sekarang cuba berbaik dengan PAS...bila dihulur tangan, ku tampar tangan mereka," katanya semasa menyampaikan ceramah di Kompleks Pas Kedah di sini malam tadi. - Bharian.  
Aku setuju sangat. Kenyataan macam ni nak kena selalu tekankan. Biar kalau boleh jadi ratib hari-hari pun takpa. Pasainya puak-puak pencacai Umno ni kebanyakkannya memang jenis bangang tak reti bahasa.

Puak-puak ni kalau takat bagitau sekali depa tentu tak ingat punya, jenis yang memang mudah lupa. Nak ingat macamana kalau selalu sangat masuk telinga kiri keluar telinga kanan.

Biar la walaupun macam mencurahkan air ke daun keladi yang dah tentu tak lekat punya. Sekurang-kurangnya rakyat nampak dan dengar.

Lagi pun puak-puak ni bukan bersungguh nakkan perpaduan orang melayu pun. Konon perpaduan melayu penting untuk kekuatan orang Islam.

Tapi realitinya, pemimpin Umno mungkin tak pernah teringin pun nak jaga kepentingan melayu, tambah-tambah lagi la nak jaga kepentingan Islam. Kalau ada pun terniat di hati nak jaga kepentingan melayu dan kepentingan Islam tapi kalau bertembung dengan kepentingan diri, "kepentingan perut dan yang di bawah perut" kepentingan melayu dan kepentingan Islam melayang tah kemana.

Kalau sungguh nakkan perpaduan melayu pasai nak jaga kepentingan Islam takkan la sampai ada yang sanggup sabotaj pembinaan masjid. Memang CELAKA.







[Sumber gambar: Kelab CheDet, Sumber video: Kedahlanie]

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...