Hari tu berlagak sangat PKR ni!! | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, April 27, 2011

Hari tu berlagak sangat PKR ni!!

eMalaysiakini melaporkan:
Beban yang digalas oleh PKR untuk bertanding di 49 kerusi, termasuk yang sukar dimenangi pada pilihan raya Sarawak, 16 April lalu akan dibawa ke mesyuarat Pakatan Rakyat, kata pengarah strateginya, Rafizi Ramli.

Pada pilihan raya itu, PKR yang sepatutnya bertanding di 25 DUN sahaja tetapi akhirnya terpaksa bertanding di 24 kerusi tambahan bagi mengelakkan BN menang percuma pada hari penamaan calon.

"Saya berpendapat beban ini sepatutnya dikongsi bersama (dengan parti lain dalam Pakatan)," katanya ketika ditanya pemberita berhubung perkara itu. - Mkini
Macamana pulak tiba-tiba PKR boleh berubah wajah.
Sebelum PRN Sarawak dulu, PRK nampak cukup berlagak dan cukup tamak. Sampaikan sanggup berpatah arang dengan SNAP.

Punya la tamak PKR sampai hanya tawarkan cuma 3 kerusi saja kepada SNAP. Mana la tak marah SNAP dihina sampai macam tu sekali. Tak sesuai langsung untuk sebuah parti orang dayak tertua di Sarawak.

Kalau la masa tu PKR tawarkan 24 kerusi DUN tu kepada SNAP dah tentu tak timbul soal beban.

Masa belum pilihanraya hari tu sembang bukan main kemas lagi, tapi bila dah kalah teruk bunyi macam lain pulak.

Macam yang aku tulis sebelum ni, kalau pun betul SNAP tu balaci Umno, terbukti PRK takkan rugi tara mana sangat pun.

Kalaupun mungkin dengan SNAP bersama Pakatan Rakyat masa PRN lepas dan Pakatan Rakyat menang majoriti kerusi dan tiba-tiba calon SNAP yang menang melompat masuk BN, Baru Bian tetap tak boleh jadi Ketua Menteri, sama macam la jugak. Tapi sekurang-kurangnya, kemarahan rakyat Sarawak tentu punya akan lebih meningkat bila ada wakil rakyat yang berubah jadi katak.

Ataupun, mungkinkah kenyataan dari Rafizi ni sebenarnya suara Anwar nak belasah Ezam Azmin sebagai pengarah pilihanraya PKR yang nyata gagal di Sarawak?

Berkaitan

Nota kaki makan cekam:  Mustahil...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...