Pas hanya dipimpin oleh Mahfuz dan Salahuddin? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, September 28, 2010

Pas hanya dipimpin oleh Mahfuz dan Salahuddin?

Semalam ada 2 member yang bagitau pasai ada artikel "menarik" oleh Dr. Aziz Bari dalam Sinar Harian, depa tanya aku baca ka dak lagi. Depa kata Dr. Aziz Bari puji Dr. Mujahid tapi dalam masa yang sama kutuk pimpinan Pas.

Aku jengok website Sinarharian tapi tak jumpa artikel tu, nak heran apa kalau tajuk pun taktau. Nasib baik bila aku google guna kata kunci "Aziz Bari Sinar Mujahid" artikel tu ada dalam versi internet, sapa yang tak baca lagi boleh baca kat sini.

Aku cukup tertarik dengan satu perenggan dalam artikel tu yang dimulakan dengan ayat:
Bagaimanapun Pas masih ada masalah dan ini agak jelas apabila ia kelihatan dipimpin oleh dua naib presiden; yakni Datuk Mahfuz Omar dan Sallahudin Ayub.
Perenggan tu ditutup dengan ayat:
Ini tidak akan berlaku jika Pas dipimpin oleh mereka yang asyik menunggu mimpi dan banyak keluar negara.
Aku yakin perenggan tu akan buat ada pihak dalam Pas yang akan "melompat".

Sebelum sapa-sapa rasa panas dan terus "melompat", aku harap depa duduk sat dan tolong baca artikel Dr. Aziz Bari tu sebagai mewakili persepsi sebahagian dari golongan ahli akademik dan intelek.

Pada aku, masalah utama la ni bukannya betul atau tak persepsi Dr, Aziz Bari. Masalah utama pada aku, kalau PAS berminat nak dapatkan sokongan padu dari golongan ahli akademik dan intelek, Pas kena buat kerja untuk membetulkan persepsi tu.

Dan kerja tu, pada aku tak sepatutnya dalam bentuk tulisan atau ucapan yang "menghentam" Dr. Aziz Bari, tapi mesti dalam bentuk perbuatan yang memperlihatkan pimpinan tertinggi PAS "dilihat benar-benar memimpin".


Berkaitan

Nota kaki makan cekam:  Lama dah tak menulis, dah rasa macam kekok pulak. Tapi nak kena mula tulis balik sebagai persediaan nak "warm-up" untuk PRK DUN Galas. Harap-harap lepas ni "rajin" aku mai balik. Apa pun, semoga roh Che Hashim Sulaima ditempatkan dikalangan orang-orang yang beroleh kemenangan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...