Aku setuju sangat kalau Kelantan buat PRU negeri berasingan. | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Jumaat, Jun 18, 2010

Aku setuju sangat kalau Kelantan buat PRU negeri berasingan.

Aku cukup setuju dengan idea yang dilontarkan oleh Exco Kelantan, Hj Husam Musa dalam blog dia. Satu kupasan yang cukup menarik yang tentunya akan buat Umno BN penin dan susah hati.

Aku takmau ulas apa yang dia tulis tapi aku suka nak tambah sikit dari sudut lain. Bukan lain macamana pun tapi lHj Husam tak ulas.

Bila buat PRU negeri dibuat secara berasinga, maksudnya lebih kurang macam buat PRK jugak, Mungkin kesannya tak menyamai PRK tapi kesan macam PRK memang ada.

Maksud aku, contohnya kalau kelantan buat PRU negeri tak sama dengan PRU13, seluruh negara akan tertumpu ke negeri Kelantan. Macam jugak masa PRK, tentunya semua dana negara akan tertumpu ke Kelantan. Tentunya semua Kementerian akan buat program lebih banyak di Kelantan.

Kalau setakat projek jalan segera tentu punya akan ada di setiap Dun dan Parlimen di seluruh Kelantan.Mungkin projek-projek mega jugak akan dibuat di Kelantan.

Masa tu mungkin janji pilihanraya kurang berkesan pasai kerajaan negeri dah umumkan tarikh pilihanraya jauh lebih awal. Maksudnya rakyat akan mula mempersoalkan isu-isu pembangunan mungkin lebih awal.

Kalau negeri-negeri lain boleh dapa 'durian runtuh' sekali dalam tempoh 4~5 tahun tapi negeri Kelantan boleh dapat 2 kali dalam tempoh yang sama. Kut mana pun, memang rakyat Kelantan akan lebih untung.

Isunya yang mungkin tumbul pun di pihak Pas Kelantan mungkin dari segi dana pilihanraya. Dengan buat PRU negeri pada tarikh berasingan ni, Pas Kelantan nak kena adakan dana pilihanraya 2 kali ganda dari biasa.

Tapi aku yakin dana pilihanraya bukan masalah besar, sebab insyaallah, "duit-duit Pas" yang ada dalam poket ahli dan penyokong Pas akan masuk dalam tabung pilihanraya Pas bila Pas memerlukan. Yang tu aku sangat-sangat yakin.

Berkaitan

Nota kaki makan cekam:  Aku rasa lepas ni, Najib terpaksa jugak bagi lesen judi sukan kat Vincent Tan, kalau tak mana lagi Umno Bn nak dapat cash mudah?
 

SOALAN MATHS UPSR,PMR,SPM 2010. JGN TERLEWAT!CEPAT!
Promosi percuma Website atau Blog anda di sini
Jom join pay per click pertama Malaysia
Baca Email dapat cash
Media Pengiklanan Baru
Affiliates domain. $0.10 USD for every referal
Iklan text di sini, cuma RM10

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...