Jawab Wak, jawab, jangan tak jawab | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, November 05, 2009

Jawab Wak, jawab, jangan tak jawab

Sumber image : PolitikBanjar
Memandangkan lebel munafiq adalah sesuatu yang berat disisi Islam, menyebabkan aku telah menghubungi saudara Sayuti yang dilebelkan ”munafiq” oleh blog politikbanjar. Ketika itu, beliau berada di padang, Indonesia, mengetuai Misi kemanusian PAS di sana.

Pada peringkat awal, beliau tidak menjawab panggilanku, menyebabkan aku menghubungi beliau menerusi SMS. Beliau merespon SMSku itu, kemudian berjanji akan menjawab segala tuduhan yang tidak bermoral tersebut menerusi E-Mail

Makanya,di sini, dipaparkan e-mail Saudara Sayuti seperti berikut;

Kronologi isu rakaman I & II…


Tulisan saya ini merujuk kepada;

http://politikbanjar.blogspot.com/2009/11/siapa-munafik-haraki-di-dalam-pas.html

Satu artikel dlm ’politikbanjar’ bertajuk: Siapa Munafik Haraki di dalam PAS?

Tulisan tersebut merujuk kepada diri saya, dan saya mendapat maklum melalui pelbagai SMS dari sahabat-sahabat PAS dan juga AJK saya. Ketika itu saya masih berada di Indonesia mengetuai Delegasi Khas Bantuan Kemanusiaan PAS di Sumatera Barat. Saya tidak mampu mengakses internet ketika di sana, namun saya telah terlebih dahulu kaji kronologi berdasarkan maklumat yg ada pada saya.

Rakaman I
· Kepunyaan sendiri, dah lama disimpan. Saya tidak mahu bicarakan tentangnya.

Rakaman II
· Rakaman Ustaz Reza MRK di rumah Dato’ Dr Hasan Ali, bersama Ustaz Nasharuddin, Roslan SMS, Yamin, Zainuddin, dan ramai bloggers termasuk bloggers UMNO ....


... Dan seterusnya TGNA minta nak dgr sendiri apa rakaman yg enta buat di rumah DHA...Sila maklum jika enta decide x jadi beri rakaman itu utk ana maklumkan pd TGNA. Sekadar mbebaskan ana dari amanah. Jzklh.

· Tiada jawapan diterima
· Saya menghubungi Pembantu TGNA menyatakan kegagalan saya, dan saya meminta maaf pada TGNA atas janji yang saya gagal laksanakan.


perkara asas untuk direnungi;

1. Tuduhan munafiq pada saya, sangat serious! Balasan munafiq masuk neraka akhie!
2. Tuduhan TGNA tidak meminta rakaman, tetapi sayalah yg mereka-reka cerita, tanpa beliau bertanya sendiri pada saya sekali pun?
3. Janji utk datang jam 6.30pm, utk diserahkan sendiri pd TGNA, menjadikan TGNA menunggu lama sehinggalah beliau beransur terus ke Mesyuarat Khas bila Ustaz Reza MRK tidak tiba, gagal dihubungi. Apa pula hukum bermungkir janji?
4. Mengapa perlu di kongsi SMS saya pada pihak yg tidak berkaitan, Albanjari kepada Ustaz Reza MRK, yg pasti tidak mengetahui apa jua rentetan komunikasi sebelum itu.
5. Mengapa semua panggilan telefon @ SMS tidak dijawab?
6. Mengapa perlu dihukum pada dunia melalui blog@internet.

Ikhwah; kebenaran perlu saya nyatakan.

Wallahi, wabillahi, Watallahi, apa yg dilaporkan benar, dan saya sudah sebaik mungkin menyelidiki semua fakta, tarikh dan masa seperti yg disebut demi untuk Islam dan pejuangannya.


Wallahu’alam.
assayuti / 3 November 2009 [baca sepenuhnya di sini]
Jawab Wak, jawab, jangan tak jawab. Atau akukah yang lebih patut jawab..


Media Pengiklanan Baru 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...