N31 Bagan Pinang : PAS boleh menang kalau takdak undi pos? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, September 15, 2009

N31 Bagan Pinang : PAS boleh menang kalau takdak undi pos?

Sekali lagi PAS meletakkan keyakinan tidak mustahil mampu merampas Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang jika menguasai sejumlah besar undi POS.

Ironinya, jika diukur dengan melihat kepada keputusan sewaktu Pilihanraya Umum PRU Mac 2008, tanpa undi pos, PAS di DUN itu hanya tewas sebanyak lima ratus undi.

Aku setuju dengan pendapat Mahfuz n. Aku pun sebenarnya kurang yakin PAS boleh menang di PRK Bagan Pinang ni. Pasainya undi pos belambak sangat, sampai dekat 5,000 undi dan aku yakin Umno akan buat kerja mungkin sampai semua undi pos dapat kat depa.

Bila Mahfuz maklumkan yang PAS cuma kalah 500 undi masa PRU12 dulu kalau tak kira undi pos, jadinya aku nak set target asing. Selain dari keputusan rasni DUN N31 Bagan Pinang yang akan SPR umum, aku nak ajak kita ramai-ramai 'iktiraf' keputusan yang tak kira undi pos.

Pada aku kalau PAS boleh menang takat tu pun dah cukup-cukup hebat. Pasainya kawasan DUN tu memang 'kubu Umno.

Jadinya kita ada target yang 'releven' untuk PRK Bagan Pinang ni.

JOM KITA PASTIKAN CALON PAS MEMANG UNDI AWAM!!


Rujukan
  1. Bagan Pinang: Harapan menang pada undi POS


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...