N11 Permatang Pasir : Isu calon Umno | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Ogos 20, 2009

N11 Permatang Pasir : Isu calon Umno

Macam yang ramai dah tau, certa lama Rohaizat yang jadi calon Umno jadi isu yang semakin panas. Mula-mula ada dakwaan kata lesen peguam dia dah ditarik oleh Majlis Peguam. Maksudnya dia tak boleh jadi peguambela atau peguamcara kat Mahkamah.

Majlis Peguam siap keluarkan satu kenyataan rasmi berkenaan isu ni.
Press Release: Clarification regarding Rohaizat Othman
Contributed by George Varughese
Tuesday, 18 August 2009 01:34pm
ImageIn response to inquiries from the media, we wish to clarify Rohaizat Othman's status as an advocate and solicitor.

The Advocates and Solicitors Disciplinary Board struck Rohaizat Othman off the Roll of Advocates and Solicitors on 7 March 2008 after he was found guilty of misconduct. The Disciplinary Board's decision arose from an investigation into the complaint lodged against Rohaizat Othman by the purchaser of a piece of real property. According to the complaint, Rohaizat Othman failed to refund almost RM 161,000 to the complainant after the transaction was aborted.

Rohaizat Othman appealed against the decision of the Disciplinary Board to the High Court, and the appeal was dismissed on 12 August 2009. He is therefore legally disqualified from practising as an advocate and solicitor.

The finding of misconduct is personal to Rohaizat Othman, as the Disciplinary Board would not hold a lawyer liable for the actions of his/her law partner(s).


George Varughese
Secretary
Malaysian Bar
1


Lepas tu Ahmad Maslan pulak kata sebenarnya Rohaizat jadi mangsa. Depa tuduh rakan kongsi Rohaizat, Yusri yang punya angkara kes dengan Koperasi Pekebun Getah Negeri Pulau Pinang Berhad tu. 2

Hari ni Yusri dengan berani telah muncul cerita 'versi' dia pulak. Dia menafikan dia yang bertanggungjawab dengan kes koperasi tu. Dia keluarkan satu kenyataan bertulis yang cerita 'versi' dia. Antara lain dia sebut
Merujuk kepada kenyataan yang dibuat oleh Ahmad Maslan seperti yang dilaporkan oleh Utusan Online bertarikh 19 Ogos 2009 bahawa Rohaizat tidak mempunyai apa-apa penglibatan dan tidak tahu menahu tentang perkara tersebut, saya ingin tegaskan bahawa ia adalah satu pembohongan.

Ini adalah kerana segala urusan pembelian tanah tersebut dan penggunaan wang koperasi di buat dengan pengetahuan dan penglibatan Rohaizat seperti yang dijelaskan di atas.

Mana mungkin pengaliran keluar dan masuk wang dalam sesuatu akaun syarikat tidak diketahui oleh Rohaizat yang juga penandatangan yang sah untuk akaun-akaun tersebut 3


Kita tengok pulak apa mainan Umno lepas ni. Sebelum tu elok tengok videoclip Sidang Media Yusri



Artikel berkaitan
  1. Press Release: Clarification regarding Rohaizat Othman
  2. Rohaizat tidak terlibat transaksi rakan kongsi dan koperasi
  3. Bekas rakan calon BN tampil bela diri
  4. Gambar dan video ehsan Malaysiakini



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...