N11 Permatang Pasir : Perjumpaan Bloggers dengan calon | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Ogos 19, 2009

N11 Permatang Pasir : Perjumpaan Bloggers dengan calon

Macam yang diwar-warkan dalam blog Al-Banjari, semalam ada pertemuan bloggers dengan jentera Media PRK Permatang Pasir.

Pengurus Media Jentera Induk, YB Dr. Zulkifli Ahmad sendiri yang melayan bloggers. Nampaknya PAS banyak belajar dari pengalaman yang lepas terutama sekali PRK Bukit Gantang dan Manek Urai.

Kalau ikut maklumat awai jentera PAS Permatang Pasir yang aku dapat dan pengalaman masa PRK Bukit Gantang, aku sebetuinya ada sikit risau, tapi bila Dr. Zul yang dipertanggung jawabkan bab media dan tindakan awai berjumpa bloggers, aku dah boleh tarik nafas lega. Insyaallah keadaan akan lebih kondusif kali ni.

Memang macam yang aku agak, tak ramai blogger yang hadir. Nak buat macamana, kebanyakkan bloggers cuma blog secara sambilan. Memandangkan semalam Selasa, hari bekerja, memang tak ramai yang hadir.

Walaupun macam tu pada aku cukup setuju macam Dr. Zul kata "Walaupun ramai yang tak dapat hadir, tapi semangat mereka dapat kita rasakan. Dengan semangat 'new politic' PAS amat menghargai sokongan dari bloggers yang menyediakan 'new media'."

Dr. Zul sendiri bagi jaminan yang kali ni, semua masalah yang bloggers hadapi masa PRK lepas akan cuba diatasi. Memang dalam perjumpaan semalam pun banyak perkara ditimbulkan dan memang jelas nampak tindakan pro-aktif dari Dr. Zul sendiri untuk memastikan perkara-perkara yang berlaku masa PRK Bukit Gantang dan Manek Urai tak berulang di Permatang Pasir.

Lepas sessi perbincangan habis, calom pulak jengoi muka. Terus Dr. Zul perkenai dengan bloggers dengan ayat "“Tuan Haji, these bloggers from different states are here to make sure you win this by-election”. Satu pengharapan dan kepercayaan spontan yang keluar dari mulut Dr. Zul yang boleh dikira mewakili PAS kepada bloggers.

Yang paling bestnya masa makan kat Restoren mamak Subadah, YD Dr. Zul sendiri yang layan bloggers, dia tolong hidang, siap tolong tuang air lagi bagi tiap-tiap orang. Macam kata blogger mana aku tak ingat "Nak macamana lagi, Ahli Parlimen sendiri layan kita makan."

Kalau macam ni layanan PAS kepada bloggers aku sebagai ahli PAS yakin insyaallah bloggers boleh menyumbang lebih lagi untuk PRK ni.

Artikel berkaitan

  1. WE MEET UP WITH THE CANDIDATE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...