Kami bukan nak lawan polis tapi... | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Februari 15, 2009

Kami bukan nak lawan polis tapi...

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Nampak gayanya selepas Umno berjaya melibatkan institusi Raja dalam kemelut polotik di Perak ni, depa mula pulak nak libatkan polis. Aku cukup tak puas hati dengan Umno ni. Aku suka nak ulang apa yang Ahli Parlimen Kampung aku kata baru ni.
"Pemuda Umno dicabar bertarung di gelanggang sebagai 'anak jantan' bukan berselindung di belakang Sultan dalam isu membabitkan kemelut di Perak sekarang ini"
Dr. Mujahid Yusuf Rawa.
Pagi tadi bermula satu plot baru dalam skrip kemelut politik Perak. Selepas dua tiga hari yang lepas KPN keluar statement yang permit tak dikeluarkan untuk program ceramah di seluruh negeri Perak, pagi tadi 4 orang telah ditahan polis masa depa dikatakan tengah sebar risalah.

Bloggers Sya yang ada buat laporan dari IPD Kuala Kangsar. Depa ni kena tahan lebih kurang pukul 9.45 pagi. Pukui 4.30 petang baru dibebaskan dengan jaminan polis atas tuduhan melakukan kesalahan di bawah akta akta mesin cetak. Maksudnya atas kesalahan edar risalah yang dicetak tanpa permit.

Biasanya kalau kut sejarahnya, polis Malaysia ni hanya akan ambil tindakan dalam hal-hal yang berkaitan dengan politik hanya jika ada aduan. Kalau tanya aku tak lain andaian aku melainkan ada yang buat aduan kepada polis dan tentunyalah yang buat aduan kali ni adalan orang Umno.

Pasai tu laa aku nak ulang lagi sekali kenyataan dari Ahli Parlmen kampung aku yang aku gubah sikit supaya sesuai dengan keadaan semasa:
"PemudaBN dan Umno dicabar bertarung di gelanggang sebagai 'anak jantan' bukan berselindung di belakang Sultan Polis dalam isu membabitkan kemelut di Perak sekarang ini"
Dr. Mujahid Yusuf RawaCenangau.
Pasai tu laa aku nak ingatkan yang kami-kami ni para bloggers"
KAMI BUKAN NAK LAWAN POLIS TAPI KAMI NAK LAWAN DENGAN SYAITAN YANG MENYOROK BELAKANG POLIS"
sama macam yang aku perna kata baru ni:
KAMI BUKAN NAK LAWAN SULTAN TAPI NAK LAWAN DENGAN SYAITAN YANG MENYOROK BELAKANG SULTAN

Lagi satu aku nak petik jugak kenyataan dari Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat kepada Harakahdaily
"Sepatutnya berdirilah seperti seorang lelaki untuk berdepan dengan PAS melalui pilihan raya terbuka, PAS tidak ada masalah kerana kita bersedia untuk berdepan dengan Umno,"

Saja nak tambah sikit lagi, kenyataakn dari MB Perak, Hj Nzar Jamaluddin
"JIKA Umno jantan, bertarunglah dengan Pakatan Rakyat (PR) dalam pilihan raya.
Tapi Umno dayus dan pondan sepondan-pondannya"

Kemaskini dari Bilik Media kompleks kediaman Menteri Besar Perak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...