Ceramah YB Khalid Samad, LIVE? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Oktober 19, 2008

Ceramah YB Khalid Samad, LIVE?

Menarik ceramah ni, nak kena balik ni. Mana tau ada perkembangan baru cerita isu "Terengganu". Dak pun cerita surah anfal, menarik jugak tu. Lagi best kalau ada cerita baru.

Tapi aku rasa takdak, kalau ada pun cerita baru takkan dia nak cerita kat tempat ceramah. Tambah pulak Parit Buntar bukannya kat Lembah Kelang. Tapi mana tau kot-kot dia saja nak kacau otak orang kampung aku.

Kalau ceramah Bang Mat Sabu sebelum ada LIVE online, mungkin kali ni pun ada jugak kut. Masa ceramah mat sabu hari tu member yang tengok online kata dia kurang puas hati, dah macam ceramah tahun 60an, ada ka keluar gambar dekat-dekat nak hitam putih. Lagi satu tersekat-sekat, kalau sat-sat tak paa la jugak ni sampai lebih 5 minit. Gelap langsung pun ada. Siap depa kata ada yang sepak wayar.

Tapi dia kata nak belasah teruk sangat pun tak patut jugak kut pasai depa ni first time buat live, pulak tu bukan kawasan macam kat lembah kelang, ramai orang educated yang pandai bab-bab IT. Member ni kata dia selalu tenguk ceramah live, aku pernah jugak try tengok dulu, tapi boring pasai suka sangkut-sangkut tu laa, langsung potong, malaih dah aku nak tengok.

Kalau pun ada live aku nak nasihat kepada yang duduk dekat-dekat dengan Parit Buntar macam Bagan Serai, Bandar Baharu, Nibung Tebal (tiga negeri tu), elok pi ke tempat ceramah laa, tak payah tengok online, dah tentu tak tersekat-sekat punya, sahih jemm punya webtv. Sambil tu boleh jugak layan bihun sup.

Lagi satu aku nak pesan, jangan lupa bawak payung, lagi elok bawak baju hujan pasai laa ni musim hujan kat belah sini, pulak tu hujan laa ni tak menentu, kat Bagan Serai cerah elok tapi kat Parit Buntar hujan lebat, sampai Nibong Tebal cerah balik.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...