Selamat Tahun Baru, BRAIN | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Jumaat, Januari 20, 2006

Selamat Tahun Baru, BRAIN

   
20 tahun dulu, (19 January 1986) virus komputer pertama, BRAIN telah dijumpai. Walaupun kalau nak ikut standart la ni, virus ni kira cikai laaa, tapi 20 tahun dulu kecoh besar jugak laa.. Masa tu mana ada internet, cdrom pun takdak lagi. yg ada pun hanya floppy disk. Disk yang besar tapi nipis tu. Kut tu je laa virus ni menyerang.

Depa kata laaa, aku mana tau, 20 tahun dulu aku memang dah pernah pegang komputer, komputer sekolah, adalaa jugak belajar sikit-sikit Basic, bahasa pengaturcaraan zaman dulu. Kira kalau setakat goto, then, if, kira boleh laa sikit2. Jenis budak kampung, TV kat kampung pun black & white lagi.

Yang paling aku ingat masa tu game Taipan kalau tak silap. Jenis jual beli komodity, tapi jenis naik kapai singgah pelabuhan kut. Tapi kan masa tu pun dah ada prono, tah member mana bawak tah, simpan dalam floppy, ada bergerak-gerak jugak rasanya kopek tu kalau tak silap. Dulu laa, DAH LAMA DAH.

Tu cerita 20 tahun dulu, taim tu nak pegang komputer pun takut, takut rosak! Sekali kalau nek kena ganti, bergolok bergadai laaa, yang pastinya berbirat laa tengah belakang. Masa tu mana fikir panjang sangat. Kalau budak-budak laa tanya aku, aku akan jawab, belasah jaa, bukan hukum gantung. Kalau rosak sekolah laa repair

Berbalik pasai VIRUS tadi, depa kata laaa... takkan depa kelentong kut..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...