Patut pun Koh Tsu Koon eksiden masa kayuh basikal kelmarin | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, September 27, 2011

Patut pun Koh Tsu Koon eksiden masa kayuh basikal kelmarin

mStar melaporkan:
Program anjuran Kwang Wah Yit Poh itu turut disertai oleh Koh, Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen yang juga Naib Presiden MCA, Lim, Pengerusi Kwang Wah Yit Poh Datuk Ong Gim Huat dan barisan Exco negeri.

Sementara itu, Koh yang juga pengerusi Barisan Nasional negeri, terlibat dalam satu kemalangan kecil yang berlaku di hadapan Pantai Molek di sini ketika mengiringi Najib mengayuh basikal.

Koh ketika ditemui pemberita berkata, kejadian itu berlaku apabila satu kemalangan membabitkan dua remaja di hadapannya dan beliau tidak sempat mengelak.

"Kejadian itu berlaku secara tiba-tiba dan saya tidak sempat menekan brek basikal lalu melanggar basikal dua remaja itu," katanya yang kelihatan berjalan terhencut-hencut dan tidak mengalami sebarang kecederaan serius meskipun berasa sakit di bahagian lutut kiri. - mStar.
Patut pun eksiden, bekas KM Pulau Pinang ni ingat bawa basikal macam bawa motosikal kut brek pakai tekan dengan kaki.
 
Dia ni pun sama macam najib jugak kut yang baru pertama kali naik bas, dia ni pulak mungkin pertama kali naik basikal. Taktau la pulak kalau wartawan Bernama yang tulis berita ni yang tak pernah naik basikal.

Laporan mStar tu dimulakan dengan:
GEORGE TOWN: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menyertai kira-kira 5,000 pelajar sekolah mengayuh basikal sejauh tujuh kilometer dalam program Kayuhan Amal 1Malaysia Untuk Pelajaran di Straits Quay, Tanjong Tokong di sini.

Najib yang tiba di tempat permulaan di sini pada 7.25 pagi, disambut oleh kira-kira 20,000 pelajar sekolah serta Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri Datuk Zainal Abidin Osman. - Ibid.
Ada blogger penchachai pandy kutty Umno BN tuduh Guan Eng muka tak malu sebab join sama kayuh basikal bersama Najib. Depa tak puah hati pasai Guan Eng pakai baju warna kuning. Nasib baik la Guan Eng tak pakai baju BERSIH 2.0.

Bagi yang taktau sejarah penganjuran program ni dan pasai apa Guan Eng sangat-sangat layak kayuh sama boleh baca blog AnakSungaiDerhaka.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...