Kalau 'geng pro UG' tak faham, ni maksud sebenar ucapan penggulngan Mat Sabu | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Jun 07, 2015

Kalau 'geng pro UG' tak faham, ni maksud sebenar ucapan penggulngan Mat Sabu

Sungguh, aku amat yakin ramai 'geng pro UG' yang tak berapa nak faham apa yang sebenarnya Mat Sabu nak sampaikan dalam ucapan penggulungan dia di akhir Muktamar Agung PAS kali ke-61 tu.

Takat dia menyindir tu aku rasa semua orang boleh faham pasai jelas sangat, kalau tak faham jugak memang spesis BANGANG terlampau, lebih baik bersara ja dari politik dari terus memalukan diri sendiri.

Yang aku faham sebenarnya ada 2 benda yang Mat Sabu nak sampaikan.

Yang pertama dia nak bagitau yang 'geng pro UG', kalau ikut istilah aku, memang kompom BANGANG, langsung tak reti berpolitik. Dah elok-elok berpakat, berkawan dan musuh pun dah nampak jelas sangat dah nak mampuih tiba-tiba sanggup pi katoq kawan sendiri, bukan takat parti kawan, ahli parti sendiri pun dibuat musuh, digelar macam-macam.

Lebih teruk lagi, siap boleh berlagak pulak tu, kononnya depa power sangat kut boleh gerak sendiri, Tak sedaq diri sungguh, ingat orang heran sangat takat 'lutut dengan siku, dalam depa tu.

Yang keedua, Mat Sabu nak bagi tau yang dia tak kelapaq dengan jawatan. Bab jawatan di Penang ctu cuma takat hint dia ja. Yang sebenarnya dia nak bagitau yang dia tak kelapaq dah dengan jawatan dalam PAS jadi macam hangpa.

Mudah fahamnya, tak payah la lepas ni terhegeh-hegeh nak semawa jawatan apa pun dalam parti kat dia.

Lagi satu tambahan, Mat Sabu nak bagi tau kat 'geng pro-profesional' jom sama-sama dengan dia, tak payah kelapaq dengan jawatan terutama sekali jawatan dalam parti. Sebelum 'geng UG' perkuda dan lepas tu handaih dengan 'lutut dan siku' lebih baik la berambus,

Dah kena tolak macam kupang tembaga takkan tak faham-faham lagi. Lagi pun persepsi ke atas PAS dah terlalu buruk, dah nampak macam dah 'beyond repair'.


Rakaman penuh ucapan penggulungan Tuan Hj Mat Sabu 

Tak tau la pulak kalau Mat Sabu  tiba-tiba boleh buat u-turn jugak, orang jermen kata memang 'terpaling hanjap'...

dalam Muktamar PAS Pusat kali ke 61 di Stadium tertutup Kuala Selangor.
Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...