Timbalan Pengerusi SPR sendiri yang bangang nak salahkan rakyat pulak... | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Jumaat, Julai 26, 2013

Timbalan Pengerusi SPR sendiri yang bangang nak salahkan rakyat pulak...

Memang patut pun penyokong PAS kepung kereta tu, kalau aku ada kat situ pun aku buat benda yang sama. Kalau orang PAS yang kerumun tu bermentaliti macam PERKASA atau penchachai Umno aku rasa dah kemek teruk kereta tu kena katoq ramai-ramai.


TheMalaysianInsider melaporkan:
Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar mengakui trauma apabila kereta yang dinaikinya ditahan penyokong parti pembangkang ketika meninjau pusat pengundian, semalam.

Beliau berkata, kejadian berpunca apabila 200 penyokong parti yang berkumpul depan pusat pengundian Sekolah Kebangsaan Kampung Baharu, Kuala Besut.

Kata Wan Ahmad, kumpulan itu menahan kereta dinaikinya dan merempuh masuk perkarangan sekolah ketika konvoi membawa anggota penasihat dan petugas SPR memasuki kawasan itu. - TMI.  
Trauma konon, tak habih-habih Timbalan Pengerusi SPR ni nak beraksi celaka, nak jugak salahkan rakyat, memang bangsat.

TheMalaysianInsider juga melaporkan:
"Mereka merempuh masuk dan mahu mengambil alih kawasan itu. Alhamdulillah, saya membuat keputusan segera meninggalkan pusat pengundian bersama-sama kumpulan konvoi. - Idib.
Padahal rakyat cuma nak kuatkuasakan peraturan yang tak bagi sapa-sapa yang tak berkenaan masuk ke tempat pengundian.

TheMalaysianInsider juga melaporkan:
Katanya, ia berlaku kerana kereta yang dinaikinya dan empat lagi kereta ada logo kerajaan Terengganu, menyebabkan mereka beranggapan ada pemimpin parti lawan mencampuri urusan pengundian. - Ibid.
Sinarharian pula melaporkan:
"Ketika diminta mengulas kejadian itu, Wan Ahmad berkata mereka menggunakan kereta kerajaan negeri Terengganu termasuk milik Majlis Daerah Besut kerana kenderaan SPR tidak dibawa ke sini.

"Kereta yang digunakan tidak mempunyai logo SPR kerana ia bukan kereta rasmi suruhanjaya dan penumpang juga tidak dapat dilihat dari luar kerana cermin kereta itu gelap. - Sinar.
Memang patut pun penyokong PAS kepung kereta tu, kalau aku ada kat situ pun aku buat benda yang sama. Kalau orang PAS yang kerumun tu bermentaliti macam PERKASA atau penchachai Umno aku rasa dah kemek teruk kereta tu kena katoq ramai-ramai.

Yang herannya belanja PRK sampai berpuluh juta tapi nak bawa kereta sendiri pun berkira. Berapa sangat kos kalau nak bawa kereta SPR tu berbanding guna kereta Kerajaan Negeri. Paling kurang pun boleh jugak la pemandu SPR yang berkenaan claim milage.

Lagi satu yang paling bangang sekali, pasai apa tak bukak cermin kereta yang gelap tu biar orang ramai nampak sapa-sapa yang ada dalam kereta tu.

Tapi nak kata apa, memang jenis bangang. Dah la bangang bangsat pulak tu...

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...