Timbalan Ketua Pemuda PAS berlagak macam orang tua? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Mei 22, 2013

Timbalan Ketua Pemuda PAS berlagak macam orang tua?

Aku kata apa yang Nik Abduh tulis dalam facebook dia tu tak berapa nak kena pasai yang tulis tu dia, Timbalan Ketua Pemuda PAS. Kalau yang tulis tu Ketua Dewan Ulama' ataupun ketua Dewan Muslimat mungkin sesuai.

Utusan melaporkan:
Seorang lagi pemimpin Pas secara terbuka menolak usaha Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjatuhkan Kerajaan Persekutuan yang dipilih secara sah oleh rakyat dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 melalui siri perhimpunan jalanan dengan menyifatkan tindakan tersebut sebagai gopoh.

Malah, Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas, Nik Mohd. Abduh Nik Abdul Aziz mengajak orang ramai memikirkan kemenangan melalui kesabaran, bukannya melalui ledakan di jalan raya.

"Anda terfikir untuk 'spring' dan memperolehi kerajaan melalui ledakan di jalan raya?

Itu adalah gopoh. - Utusan
Utusan spin macam tu dengan petik sikit apa yang Nik Abduh tulis dalam Facebook dia, yang kalau baca 'matan' dalam facebook dia tu walaupun tak berapa kena tapi tak seburuk yang Utusan spin.

Aku bukan nak sokong Nik Abduh tapi aku perlu bersikap adil jugak dengan dia. Dia dah jawab spin Utusan tu, hangpa boleh baca sendiri kad dalam facebook nik.abduh/posts/10201356677785680

Memang aku tak nafikan apa yang dia tulis tu tak salah dan jawapan balas dia lepas Utusan spin tu pun tak salah, yang kompom salah tentunya spin Utusan yang 'petik diluar kotak'.

Tapi kalau kita nak salahkan Utusan sangat pun tak berapa nak kena pasainya memang 'kerja' Utusan macam tu, jadinya yang bagi bola tanggung macam tu pada aku kira ada saham jugak.

Aku kata apa yang Nik Abduh tulis dalam facebook dia tu tak berapa nak kena pasai yang tulis tu dia, Timbalan Ketua Pemuda PAS. Kalau yang tulis tu Ketua Dewan Ulama' ataupun ketua Dewan Muslimat mungkin sesuai.

Maksud aku kenyataan tu mungkin sesuai kalau yang tulis tu golongan veteran, golongan yang dah 'banyak makan garam' yang memang patut banyak-banyak bersabar pasai nak bersemangat laju macam orang muda dah tak berapa nak boleh.

Patutnya sebagai Timbalan Ketua Pemuda, Nik Abduh kena beraksi macam orang muda, penuh semangat melawan tak kira apa saja didepan menghalang, tambah-tambah bila terbukti memang kita ditipu hidup-hidup.

Kena 'maintain' semangan macam tu paling kurang pun sampai ada 'orang tua' yang suruh sabar dan ingatkan jangan terburu-buru macam yang Nik Abduh tulis tu.

Aku cukup tak setuju kalau orang muda mensia-siakan tenaga dan semangat yang ada dengan berlagak macam orang tua, sama macam aku tak berapa setuju orang tua tak sedar diri nak beraksi macam orang muda.

Apa masalahnya kalau orang muda bersifat sedikit gopoh pasai memang macam tu tabiat orang muda. Lagipun kerja jenis macam demonstrasi ni memang kerja orang muda.

Ataupun, mungkin kut Nik Abduh sedar yang dia sebenarnya dah tua pasai umur dia dah 43 tahun, dah habih umur pemuda.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...