Berani ka Hj Hadi berdepan semua tokoh agama dan mufti-mufti? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Halaman

Isnin, Disember 31, 2012

Berani ka Hj Hadi berdepan semua tokoh agama dan mufti-mufti?

TG Hj Hadi patut sangat-sangat bagi satu syarat kecil, membenarkan pihak lain untuk buat rakaman sama termasuk dari pihak PAS sendiri. Takkan syarat kecil dan mudah macam tu pun Rais Yatim tak sanggup nak terima.

mStar melaporkan:
KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata tokoh agama dan mufti negeri-negeri akan dijemput untuk bersama dalam forum yang akan memberi peluang buat julung kalinya kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi memperjelas amanatnya yang telah memecah-belahkan umat Islam di Malaysia.

Rais berkata, Hadi tidak boleh membuat keputusan bersendirian dan terlalu yakin dengan kebolehan dirinya yang berlatar belakangkan pendidikan agama "kerana sentiasa ada orang yang lebih bijak daripada kita". - mStar.  
Menarik jugak cadangan Rais Yatim ni. Kalau kena caranya, tak mustahil isu 'Amanat Hj Hadi' ni boleh selesai dengan forum cadangan Rais ni.

Teringin jugak nak tengok "tokoh agama" dan mufti negeri-negeri yang sebelum ni lantang bercakap pasai Amanat ni mempertahankan kelantangan depa dalam forum ni.

Aku tak fikir TG Hj Hadi takut untuk hadir forum ni walaupun dia sorang berdepan dengan semua 'tokoh agama dan mufti negeri-negeri. Malah tak mustahil tokoh agama dan mufti negeri-negeri yang Rais jemput tu pulak kut yang risau dan berdebar-debar tunggu forum tu.

Cuma yang tak menariknya, dah la forum tu tentu punya Rais Yatim tak berani bari RTM siarkan secara langsung, penonton pun Rais tak berani bagi hadir.

mStar juga melaporkan:
"Sehingga kini, belum ada lagi permohonan rasmi dari Hadi tetapi segala perancangan untuk menyediakan rancangan berbentuk forum tanpa kehadiran penonton studio itu sedang berjalan," katanya. - Ibid.
Kalau dah yakin sangat yang "Amanat Hj Hadi" tak betul pasai apa takut sampai macam ni. Takkan Rais pun tak percaya dengan ilmu dan kebolehan "tokoh agama' dan semua mufti negeri-negeri untuk berdepan dengan TG Hj Hadi kut.

Yang lawaknya mStar juga melaporkan kenyataan dari Ahmad Maslan, Ketua Penerangan Umno:
"Mudah-mudahan dia akan tarik amanat itu. Tapi kelihatannya sukar. Saya kira kalau dia menarik balik amanat itu dan memohon maaf, dia berjiwa besar seperti Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) yang memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia.

"Walaupun tak nampak apa salah perdana menteri, tapi (memohon maaf) bagi pihak pemimpin yang tidak turun padang, yang tidak melaksanakan tugas dengan baik yang menyebabkan kekalahan pada pilihan raya umum 2008," kata Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri. - Ibid. 
Berjiwa besar apanya kalau tolong mintak maaf untuk salah orang lain tapi tak pernah pulak minta maaf kesalahan yang dia buat.

Takat tak turun padang dan tak melaksanakan tugas dengan baik tu tak tara mana sangat salahnya kalau nak banding dengan segala rasuah dan salahguna kuasa yang pemimpin Umno BN buat dari sebesar-besar pemimpin macam Perdana Menteri sehingga sekecil-kecil pemimpin macam JKKK.

Apa pun, sebelum setuju untuk hadir program forum yang Rais Yatim tengah rancang tu, TG Hj Hadi patut sangat-sangat bagi satu syarat kecil, membenarkan pihak lain untuk buat rakaman sama termasuk dari pihak PAS sendiri.

Kalau syarat kecil dan mudah macam tu pun Rais Yatim tak sanggup nak terima, maka terbuktilah sapa sebenarnya yang "bersedia untuk menerima pendapat orang lain."


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

3 ulasan:

  1. sampai perlu tokoh2 agama dan mufti2 untuk berdebat dengan seorang presiden. Wow hebatnya tuan guru.

    BalasPadam
  2. Tak payah tunggu lama lam , cepat adakan forum . Hangpa ingat Tuan Guru Hj. Hadi tu koman ka .

    BalasPadam
  3. Uku nak dengar mufti2 tu kata arak dan judi tu makroh.

    BalasPadam

Boring la layan komen anon... Hahaha...

SEGALA KOMEN ADALAH TANGGUNGJAWAB PENGKOMEN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...