Boboi masuk Umno dengan harapan dihapuskan 'dosa'? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Januari 04, 2012

Boboi masuk Umno dengan harapan dihapuskan 'dosa'?


Bernama melaporkan:
KUALA LUMPUR, 3 Jan (Bernama) -- Penghibur popular, Afdlin Shauki Aksan, mengakui beliau mengagumi gaya kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sehingga membuat keputusan untuk secara rasmi menyertai Umno.

"Saya tertarik dengan (program) transformasi yang dibawa oleh Perdana Menteri benar-benar memikat hati saya. Oleh itu saya membuat keputusan mahu menyertai Umno secara rasmi dan secara tidak langsung ingin menyumbangkan tenaga dan buah fikiran demi pembangunan negara serta kemajuan industri hiburan," kata Afdlin Shauki, 40.

Afdlin bersama pelakon komedi merangkap Presiden Seniman Harun Salim Bachik atau nama sebenarnya Haron Aminar Rashid bin Salim telah menyerahkan borang keahlian mereka menyertai Umno di ibu pejabat Umno di sini hari ini.

Kedua-duanya menjadi popular dengan membawa watak lucu "Kumpulan Boboi" yang menduduki tempat kedua dalam pertandingan komedi Maharaja Lawak Mega 2011 yang berakhir baru-baru ini. - Bernama.
Aku yakin tentu ada sebab kuat pasai apa Afdlin Shauki dan Harun Salim Bachik ambik keputusan hantar borang masuk Umno. Kalau sebab kagum dengan gaya kepinpinan Najib patut dah lama dah depa masuk Umno.
 
Lagipun aku tengok 2 orang pelawak tu tak berapa ada tanjak sebagai orang politik. Kalau setakat nak jadi ahli biasa depa tak perlu sampai bagitau wartawan. Kalau betul depa ikhlas macam depa kata tu.

Aku yakin depa ni sebenarnya dapat tekanan. Kalau pun mungkin tak kuat tapi aku yakin memang ada tekanan.

Pasainya masa buat lawak dalam episod Raja Lawak baru ni, memang jelas sangat aksi "kumpulan Boboi' perli Rosmah. Memang sangat-sangat jelas macam video kat bawah ni.




Kalau pun mungkin bukan Rosmah sendiri yang suruh tekan depa berdua, aku yakin ramai penjilat Rosmah yang sanggup buat kerja tu.

Sapa berani lawan 'perintah' Rosmah. Kalau Rosmah suruh gam depa berdua, sapa yang berani nak langgar. Pasai tu la aku tak heran kalau depa terpaksa hantar borang masuk Umno untuk pastikan depa tak kena 'gam'. Dengan depa masuk Umno tentu 'dosa' depa tu diampunkan.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...