Jom ramai-ramai kita jadi kurang ajar | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, Oktober 18, 2011

Jom ramai-ramai kita jadi kurang ajar

Malaysiakini melaporkan:
Berlandaskan ajaran Islam, tidak ada manusia, termasuk kerabat diraja di negara ini yang bebas daripada kecenderungan untuk melakukan kesilapan, kata timbalan pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad.
 
"Dasar PAS ialah, tiada seorang pun manusia yang maksum (sifat yang dikhaskan untuk nabi dan dipelihara oleh Allah daripada melakukan dosa). Ini termasuklah sultan.

“Terutamanya dalam raja berpelembagaan, sultan ada tugas-tugas seperti yang termaktub di dalam perlembagaan. Dia tak boleh melebihi atau melampaui lebih dari itu.

"Ini bukan monarki mutlak, kalau monarki mutlak, raja akan membuat undang-undang, dan baginda boleh buat ikut apa dia nak," kata Khalid. - Mkini.
Ni lagi sorang berani kurang ajar secara terbuka. Payah nak jumpa sebenarnya pemimpin pembangkang yang berani kurang ajar secara terbuka macam ni. Mungkin depa takut tak berpeluang jadi MB kut. Tak pun takut takdak peluang dapat pangkat Dato'. Paling kurang pun depa takut rakyat jelata yang masih taksub 'sembah' raja tak undi depa masa pilihanraya.

Yang aku masih mushkilnya macamana pulak boleh jadi salah bertindak kurang ajar kalau sekadar bertanya dan mempersoal pun dianggap kurang ajar. Apatah lagi kalau tindakan yang dikatakan kurang ajar tu sebenarnya adalah menyatakan kebenaran.

Pemimpin Umno pulak, tak payah la berlakun konon bersopan santun, sejarah jelas menunjukkan yang Umno biasa sangat buat kerja kurang ajar yang lebih teruk pada tu dan tak pernah pulak dikenakan tindakan.

Itu menunjukkan bertindak kurang ajar sebenarnya tak salah dari segi undang-undang. Kalau salah dah tentu  pemimpin Umno ramai yang dah kena tindakan dan hukuman.

Bukti macam kat bawah ni kita kena selalu sebarkan, biar semua rakyat Malaysia tengok dan nilai sendiri. Macam M. Nasir kata, kita kena ajar anak-anak kita jadi kurang ajar.









Tambah-tambah lagi untuk orang muda, tak payah la nak kontrol ayu sangat, belasah ja. Selamat jadi KURANG AJAR.

Sumber imej : KulubSakah

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...