Rais Yatim jemput Lim Guan Eng dijemput berucap di Rumah Terbuka 2011? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, September 01, 2011

Rais Yatim jemput Lim Guan Eng dijemput berucap di Rumah Terbuka 2011?

mStar melaporkan:
PUTRAJAYA: Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri 2011 yang akan diadakan di Pulau Pinang pada 11 September ini tidak mempunyai sebarang motif politik, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.
 
Beliau berkata program adalah landasan untuk menyatukan rakyat Malaysia serta menghargai gagasan 1Malaysia.

"Perayaan ini akan kita tunjukkan sebagai penaut kepada jurang dan kita tidak akan mengadakan ini untuk tujuan siasah politik," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada Majlis Rumah Terbuka Perdana Menteri di Seri Perdana disini.

Beliau berkata Pulau Pinang dipilih sebagai tuan rumah kerana negeri itu belum pernah menganjurkan sambutan seperti itu secara besar-besaran berbanding negeri-negeri jiran seperti Kedah, Perlis dan Perak. - mStar.
Senang nak paham apa naksud hati pemimpin Umno ni, macam formula yang selalu disebut, "kalau depa kata tak sebenarnya iya" maksudnya memang betul la Rumah Terbuka tu dibuat di Penang dengan motif politik.

Sebenarnya tak payah fikir panjang-panjang pun, jelas sangat nampak Umno BN buat rumah terbuka tu dengan motif politik. Mana ada benda yang Umno BN buat terutama sekali yang melibatkan orang ramai berhimpun takdak motif politik. Dibuat pulak di Penang yang Umno BN jadi pemb

Yang aku herannya, pasai apa la anak Yatim ni sungguh-sungguh nak bagitau rumah terbuka tu takdak motif politik. Buang karan ja tipu macam tu pasai tak menguntungkan Umno BN pun, kalau nak percaya pun setakat orang umno BN ja yang 'sami' na wa ato' na' dengan pemimpin Umno BN.

Tapi kalau betul la macam yang Rais Yatim kata, Rumah Terbuka Aidil Fitri dibuat di Penang tu takdak motif politik, takdak lah yang layak dikata melainkan Rais Yatim tu memang bangang.

Kecuali la kalau Rais Yatim jemput sama Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Penang ke program tu dan bagi pulak peluang berucap. Kalau dibuat macam tu, baru la betul Rumah Terbuka Aidil Fitri tu takdak motif politik.

Kalau Rais Yatim buat macam tu, memang sah dia 2 kali BANGANG.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...