Takkan Kementerian Pelajaran pun bangang? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Januari 29, 2011

Takkan Kementerian Pelajaran pun bangang?

Semalam rata-rata blog pencacai Umno termasuk Gomo yang kantoi dengan Puteri Umno sendiri, telah keluarkan satu sijil keputusna SPM yang didakwa milik calon PAS, Cikgu Mala. Saheh ka dak sijil tu kepunyaan Cikgu Mala aku tak pasti. 

Dalam sijil keputusan tu tercatat nama Normala Sudirman dengan kelulusan S.A.P. (Sijil Am Pelajaran) S.A.P ni kira gagal laa...

Yang aku mushkilnya, takkan Kementerian Pelajaran macam tu punya BANGANG macam yang depa dakwa, benarkan Gikgu Mala masuk maktab guna keputusan ni, dengan menggunakan pengaruh ayah dia. Takkan sampai macam tu punya BANGANG pegawai di Kementerian Pelajaran.

Cuma ada kemungkinan. Yang pertama sijil tu memang milik Cikgu Mala. Tapi aku yakin dia ada sijil SPM yang lebih terkini dari yang tu, dia ulang ambil SPM dan dapat keputusan cemerlang yang melayakkan dia masuk maktab.

Kemungkinan kedua, sijil tu bukan sijil SPM Cikgu Mala. Aku tak heran langsung kalau sijil tu blogger pencacai Umno yang buat. Kalau ikut track record blogger Gomo, kerja memfitnah. ni dia memang hebat.
Tengok isu zina Adun Selinsing yang dia sungguh-sungguh jaja, siap reka saksi tapi tak pernah memunculkan diri kecuali seorang yang dikatakan sebagai orang kuat PAS tapi dia tak sebut pun yang mamat tu dah masuk Umno dan jadi JKKK Umno. Akhirnya isu tu  senyap terus setelah dibongkar oleh blogger Pria Malaya.

Nasihat aku kepada Gomo, kalau nak main perang saraf, jangan la main macam saraf tahap zaman wordpress, buat malu ja. Sekarang ni zaman dah blackberry, main la saraf macam zaman ada blackberry.

Aku lebih yakin dengan kemungkinan yang pertama. Pasainya selain dari sekolah di Sekolah Menengah Paduka Tuan, Cikgu Mala juga bersekolah di Sekolah Menengah Datuk Bentara Dalam. Kalau dia tak mengulang SPM pun mungkin dia ambil STPM, maknanya Cikgu Mala ni lebih patut dipuji, dari seorang yang pernah dapat S.A.P masa SPM boleh menjadi Guru Cemerlang.

Kalau nak banding dengan cikgu Umno macam blogger Taiping Mali yang penakut tu, memang jauh panggang dari api.



Nota kaki makan cekam:  Tanpa prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...