Blogger pencacai takut doa orang PAS | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Januari 23, 2011

Blogger pencacai takut doa orang PAS

Blogger pencacai Umno sungguh-sungguh panjangkan doa yang orang PAS buat untuk Umno dan BN. Yang menariknya ada yang cukup kreatif abadikan doa tu pada papan billboard sempena PRK Tenang dan depa letak atas lori macam dalam gambar di bawah, senang nak bawah ke mana saja masa kempen PRK N05 Tenang.


Rupa-rupanya puak-puak blogger pencacai ni ada jugak sikit iman dalam hati depa. Percaya jugak rupanya depa dengan kuasa doa. Aku ingat dah takdak langsung iman dah. Pasainya kalau tengok cara depa tulis dalam blog memang nampak macam orang yang takdak iman. Maki dan mencarut dah jadi macam zikir harian depa.

Taku jugak rupanya depa dengan doa orang PAS. Tapi tak heran jugak pasai memang ramai orang yang wara' dalam PAS ni. Kalau banding orang PAS dengan orang Umno dari segi wara' memang jauh beza. Mungkin macam langit dengan bumi. 

Yang kesiannya, puak-puak ni macam tak faham bahasa melayu. Kalau billboard tu tulis dalam bahasa arab tak heran la kalau depa tak faham, ni tulis dalam bahasa melayu, takkan tak faham jugak. Tapi tak mustahil la jugak, macam parpukari tu tak faham mungkin pasai dia sebenarnya bukan melayu, cuma melayu celup pasai nak masuk Umno, geng Eee macam yang Tukartiub selalu tulis tu.

Tah macamana puak-puak bangang ni boleh faham doa tu mintak hancurkan orang Umno, padahal jelas dalam doa tu mintak dihancurkan Umno, bukan ahli Umno. Takkan depa tak reti beza antara ahli Umno dengan parti Umno.

Ataupun depa ada iktiqad lain, kalau Umno mampus depa pun mampus sama. Mungkin betul jugak pasai puak-puak ni memang selama ni cari makan ikut Umno. Kalau Umno mampus depa nak cari makan macamana lagi. Pasai 'tuhan' yang bagi depa rezeki dah mampus.

Kesian sungguh aku kat puak-puak pencacai bangang ni...

Lagi satu depa ni pertikai, pasai apa orang PAS doakan kehancuran Umno tapi dalam masa yang sama mempertahankan DAP. Apa masalahnya mempertahankan DAP. Selagi DAP takdak buat salah, apa salahnya mempertahankan DAP. Tambah-tambah pulak DAP bersetuju untuk bersama-sama PAS dan PKR untuk tumbangkan Umno BN.

Tapi kalau satu masa nanti, DAP atau PKR pun teruk macam Umno, takdak masalah perkataan Umno dalam doa tu orang PAS ganti dengan perkataan DAP atau PKR.

Tapi setakat ni, apa yang Guan Eng buat di Penang takdak sikit pun merugikan orang Islam. Takdak pun pembaharuan yang DAP buat di Penang yang merugikan orang islam. Kalau ada yang merugikan Islam pun, semuanya dimulakan masa pemerintahan lebih 50 tahun  BN yang Umno jadi tulang belakang.

Yang rugi di Penang setakat ni pun cuma orang Umno saja, tu pun yang selama ni cari makan melalui Umno.

Sumber pic: MSO

Nota kaki makan cekam:  Tanpa prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...