Kalau boleh, malaikat pun Umno nak rasuah | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Jumaat, Jun 18, 2010

Kalau boleh, malaikat pun Umno nak rasuah

Kalau tengok tajuk tu mungkin ada yang akan anggap aku berniat jahat, mala-fide. Bukan berniat jahat tapi lebih tepat lagi bersangka buruk. memang pun, payah sangat aku nak bersangka baik selagi Ummno Bn memerintah Malaysia ni.

eBel News melaporkan: 
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak rayuan ahli parlimen Batu, Tian Chua kerana menghalang tugas polis dengan menggigit seorang anggotanya di luar bangunan parlimen tiga tahun lalu tetapi mengurangkan denda kepada RM2,000 atau penjara dua bulan.- eBel News
Pasai apa Tian Chua perlu "diselamatkan" maksud aku denda dia dikurangkan dari hukuman enam bulan penjara dan denda RM3,000 yang dijatuhkan pada 22 Oktober lalu oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur.

Pasainya,Umno BN tak mampu untuk hadapi satu lagi PRK yang peluang depa untuk kalah sangat cerah. Kalau tak dikurangkan jumlah denda tu jadi RM2000, secara automatik Tian Chua terlucut dari jawatan wakil rakyat.

Sedangkan di Sibu yang dikatakan kubu BN pun depa boleh kalah, inikan pulak di kerusi Parlimen Batu, bukan saja peratus pengundi melayu rendah, duduk di Lembah Kelang pulak tu.

Kalau ada PRK di Parlimen Batu tu, dah tentu-tentu punya calon BN akan kalah teruk. Dah la nak kena keluar belanja tah berapa puluh juta, kalah pulak tu. Takkan maunya Umno BN.

Selagi boleh Umno BN akan pastikan takdak PRK lagi, kecuali kalau ada wakil rakyat yang mati. Aku rasa kalau malaikat maut boleh dirasuah, tentu punya Umno akan bagi rasuahkat malaikat maut, jangan cabut nyawa wakil rakyat. kalau takat dua tiga puluh juta Umno tak heran nak bagi...


Nota kaki makan cekam:  Yang kata Umno tu, standard la. Yang makan rasuah, depa bagi rasuah. Yang penakut depa ugut.
 

SOALAN MATHS UPSR,PMR,SPM 2010. JGN TERLEWAT!CEPAT!
Promosi percuma Website atau Blog anda di sini
Jom join pay per click pertama Malaysia
Baca Email dapat cash
Media Pengiklanan Baru
Affiliates domain. $0.10 USD for every referal
Iklan text di sini, cuma RM10

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...