Lagi mengenai Allahyarham Aminurrashid - Apa kata Kamal Efendi | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Mei 09, 2010

Lagi mengenai Allahyarham Aminurrashid - Apa kata Kamal Efendi

Aku sebenarnya nak sangat-sangat setuju dengan KPN Musa Hassan bila dia mintak semua orang bertenang dan biarkan pihak polis buat siasatan mengenai tragedi yang menimpa adik Aminulrashid. Memang sepatutnya pun macam tu.

Aku nak sangat tak bersetuju dengan apa yang beberapa pihak buat, seolah-olah nak buat satu perbicaraan khas diluar mahkamah, perbicaraan di pentas forum terbuka, malah perbicaraan dipentas politik sekali pun. Aku nak sangat tak bersetuju dan berbeza pendapat.

Tapi bila terbayang track record PDRM, terutama sekali apa yang bekas Ketua Polis Negara sendiri pernah buat dalam kes 'mata lebam' termasuk tindak tanduk Ketua Polis Negara sekarang sendiri terutama masa dia terlibat mengendalikan kes Anwar Ibrahim, aku seperti terpaksa untuk tak bersetuju dengan 'arahan' KPN tu.

Tambah-tambah lagi la bila teringat sapa yang 'pilih' KPN temasuk Musa Hasan jadi Ketua Polis Negara dan kemudiannya sambung pulak lagi kontrak jawatan dia tu.

Bila lintas dalam fikiran nama Altantuya, lagi laa...

Sama jugak dengan apa yang Kamal Efendi, seorang penganalisis jenayah, tulis dalam blog dia. Aku nak sangat bersetuju dengan pendapat dia.  Aku copy paste apa yang dia tulis kat bawah ni:
Fallacy




Ataupun, mungkinkah kita boleh yakin dan percaya keadilan sebenar akan bersinar diakhir kes ni.  Untuk rekod, Kamal Efendi Hashim adalah salah seorang dari ahli penal khas siasat kes kematian Aminulrashid ⊗
Berkaitan
Nota kaki makan cekam:  Aku tak kenal sorang pun polis kecuali lepas aku aktif dalam PAS.

Jom join pay per click pertama Malaysia
Baca Email dapat cash
Media Pengiklanan Baru
Affiliates domain. $0.10 USD for every referal
Iklan text di sini, cuma RM10

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...