Hot!! Isi rakaman dialog Dr.Hasan Ali dengan bloggers | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Oktober 28, 2009

Hot!! Isi rakaman dialog Dr.Hasan Ali dengan bloggers

Aku sebenarnya kesian kat Banjari. Ramai sangat orang yang ada no telefon dia, telefon dan sms suruh dia publish rakaman tu. Ada yang sampai tahap paksa dia. Ada jugak yang siap guna nama pimpinan kata pimpinan tu nak, kata pimpinan ni nak.

Sampai ada yang telifon kata TG Nik Aziz mintak. Mungkin betui TG Nik Aziz mintak tapi betui ka melalui orang yang berkenaan. Siap pi cari dia kat rumah pun ada.


Aku dah sembang panjang dengan Banjari. Memang kalau aku pegang pun audio tu aku tak sanggup nak publish. Banyak sangat rahsia dalam tu. Lagi satunya nak bagi tau, rakaman tu sebenarnya belum sampai ke tangan Banjari dan besar kemungkinannya takkan sampai pun ke tangan dia.


Aku pun dah call MRK dan dah sembang dengan dia. Aku cukup bersetuju dengan pendekatan yang dia ambik. Dia ulang banyak kali "benda ni amanah, ana tak boleh bagi kat sapa-sapa pun." Dia sambung lagi "Kalau betui TG Nik Aziz nak dengar, ana takdak masalah nak bagi dengar tapi dalam keadaan tertutup dalam bilik khas yang dia dengan TG Nk Aziz ja dengar." Lebih kurang macam tu ayat dia.


Dia ulang banyak kali perkataan amanah tu dan aku yakin dengan dia dan pendekatan dia. Dan aku harap dia pegang sungguh dan jaga sungguh amanah tu macam yang dia kata. Dia siap kata, "kalau keadaan memaksa mungkin ana akan padam ja rakaman audio tu. "


Allahdulillah, aku dah berjaya cakap sendiri dengan beberapa pimpinan utama Pas berkenaan hal tu dan depa kata depa sendiri akan hubungi MRK Banjari. Aku rasa aku dah boleh lega sikit, aku dah pindahkan beban tu kat depa. Diar depa buat keputusan.

Aku taktau orang lain tapi aku boleh taruh kepercayaan dan harapan kat pimpinan yang aku hubungi tu. Aku rasa macam beban yang berat sangat ada atas bahu aku macam dah hilang. Aku harap Al-Banjari pun sama, boleh tarik nafas lega.


Lagi satu aku nak ajak semua yang teringin sangat nak dengar rakaman tu termasuk aku sama yang belum berkesempatan dengar, untuk sama-sama bersabar. Nak buat apa lagi, sabar ja laa.. Kalau ada peluang boleh la kita dengar rakaman tu, kalau MRK tak mau bagi jugak, nak buat macamana.


Harapnya keputusan yang terbaik akan keluar dari Mesyuarat Khas Pas Pusat malam ni. Bukan sata yang terbak untuk Pas tapi juga terbaik untuk Pakatan Rakyat dan lebih mustahak lagi terbaik untuk KEBAJIKAN rakyat Malaysa macam tema menifesto PAS masa PRU12 dulu.

Yang boleh kita buat lagi cuma berdoa.




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...