Apabenda 'malu mata' ke Manek Urai? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Julai 09, 2009

Apabenda 'malu mata' ke Manek Urai?

Bila aku mintak tolong sungguh² kat sini, bukan statement macam ni yang aku harapkan. Aku sebenarnya kecewa bila YB Fatah Harun, Pengarah Pilihanraya PAS Kelantan yang 'terpaksa' jawab pertanyaan wartawan.
Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa mungkin "malu mata" hendak datang berkempen dalam pilihanraya kecil Manek Urai, kata Pengarah Pilihanraya PAS Kelantan.

"Tidak ada masalah, cuma barangkali mereka segan hendak mari. Tidak tahulah sebabnya, malu mata," kata Abdul Fatah Haron dalam sidang media harian PAS di markaz induknya di Manek Urai1.

Yang aku harapkan kenyataan dari sebelah Ust Nasa bukan kenyataan dari geng PAS Kelantan.

Aku harapkan kenyataan yang kalau boleh menampakkan 'krisis dalaman' pas pasai isu Kerajaan Perpaduan macam bukan lagi isu. Biar hantar mesej kat orang ramai yang di peringkat pimpinan memang sungguh 'tutup buku.'

Walaupun kenyataan dari Naib Presiden PAS, Ust Tuan Ibrahim yang kata tindakan displin akan diambik kat sapa-sapa yang timbuikan isu Kerajaan Perpaduan, nampak macam ada 'isu', tapi boleh jugak dilihat sebaga amaran biasa, untuk pastikan isu tu betui-betui tutup2.

Aku harap sangat ada pimpinan PAS yang baca artikel aku kat sini, dan ambkik inisiatif untuk betui-betui tutup isu ni. Bukan untuk Manik Urai pasai isu ni takdak kesan tara mana kat Manik Urai, tapi tolong la demi untuk 'perpaduan dalaman' PAS sendiri.

Aku harap sangat² bila isu ni betui² tutup buku, bloggers masan MSO pun dah takdak bahan nak panaskan balik 'krisis dalaman' dalam PAS. Kalau dia tak puas hati jugak biar la dia tulis, kalau takat pasai isu kambing, lamtak pi la kat dia3.

Artikel rujukan dan berkenaan
  1. Nasharuddin 'malu mata' ke Manek Urai
  2. HENTIKAN ISU KERAJAAN PERPADUAN ATAU BERSEDIA UNTUK TINDAKAN DISIPLIN PARTI
  3. Bila Pas Bermain Politik Sesama Sendiri




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...