Ceramah Terhangat malam ni | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Mei 10, 2009

Ceramah Terhangat malam ni

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Bagi yang tak faham-faham lagi pasai isu Perak dan jugak untuk yang agak tak berapa nak faham dan jugak untuk yang dah faham tapi mungkin salah faham.
CERAMAH TERHANGAT
POLITIK PERAK & PPSMI


YAB Hj Nizar Jamaluddin
(Menteri Besar Perak)
A. Samad Said
(Sasterawan Negara)
Cikgu Azmi Abd Hamid
(Teras Keupayaan Melayu)
Hanifa Maidin
(Peguam PAS)

10 Mei, 9 malam
Surau Taman Meru 2B
Jelapang Ipoh


HADIRLAH BERSAMA KELUARGA DAN JIRAN TETANGGA ANDA
Sebarkan tanda sokongan.







Kut-kut tak faham kecuali bahasa orang politik, mungkin apa yang Hj Nizar nak bagitau dia boleh faham. Siapa lagi yang paling ada aoturiti nak bercakap bab politik d Perak melainkan Hj Nizar.

Kut-kut ada yang tak faham kecuali bahasa orang sastera mungkin akan faham apa yang Sasterawan Negara A. Samad Said nak kata malam ni. Sapa lagi yang lebih hebat dalam bab sastera dari A. Samad Said.

Kut-kut ada yang tak faham terutama sekali bab-ba yang bersangkut dengan 'melayu' boleh dengan apa Presiden Teras Keupayaan Melayu, sebuah NGO yang cukup aktif dalam bab yang bersangkut dengan isu 'melayu' ni, ada benda yang dia nak cerita dari sudut pandangan dia.

Kut-kut ada yang tak faham kecuali bahasa lawyer, Hanifa Maidin yang cukup banyak terlibat dengan kes-kes politik di mahkamah mungkin ada buah yang boleh bagi hangpa paham.

Kalau kut-kut 4 'bahasa' tu pun tak faham pun kena hadir jugak untuk bagi sokongan moral. Mungkin ada bahasa lain yang hangpa boleh faham. Pasai aku rasa mungkin geng kepala merah pun akan mai bagi penerangan.

Mungkin cara geng kepala merah ni yang menggunakan bahasa 'corta dan perisai' boleh bagi hangpa faham apa sebenarnya erti demoktrasi ala '1Malaysia'.

Apa-apa pun hangpa semua terutama yang berada dalam ares 500meter dari tempat ceramah tu wajib hadir bersama dengan kaum keluarga dan jiran tetanggan masing-masing.

Tolong sampaikan dan panjangkan kepada yang tak dapat hadir baca hebahan kai blog ni.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...