Ramadhan 1429 bukan Ramadhan 2008 | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, September 03, 2008

Ramadhan 1429 bukan Ramadhan 2008

1 Ramdhan kali ni bersamaan 1 September. Jangan tau tau la ni dah tahun 1429 hijrah. Nasib baik laa puasa dan raya ikut kalendar hijrah, kalau dak saheh ramai yang lupa langsung pasai kalender hijrah. Nasib baik kat hp aku ada softwere azan, boleh jugak laa check kalender hijrah.

Zakat tahun ni macam harga semua harga barang, naik banyak. Yang aku heran pasai apa Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan yang aku rasa tempat yang paling maju kat Malaysia ni tapi zakat dia paling murah, sama murah dengan Selangor negeri maju. Kelantan pulak negeri yang dilabel sebagai yang paling tak membangun tapi zakat paling mahai.

Pada aku tak kisak laa berapa pun, aku tetap tak akan bayar kepada amil kerajaan. Walaupun MB kat Perak ni orang PAS, aku tetap tak akan bayar kepada amil kerajaan. Kalau pun PAS kat Perak ni dah tak kutip Infaq wajib pun aku tetap tak akan bayar kepada amil kerajaan, aku sanggup cari sendiri asnaf yang layak terima.

Tapi dengar cerita PAS Parit Buntar masih akan kutib infaq wajib, jadi aku tak perlu susah payah nak kena cari sendiri orang miskin, cumanya taktau sapa pulak amil kali ni pasai amil yang dulu dak jadi Ketua Kampung, takkan dia jadi amil kut.

Apa-apa pun, harap-harap tahun ni jangan sampai ada yang pi pejabat wakil rakyat pasai nak mintak bantuan nak bayar zakat fitrah sudah laa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...