Keputusan penuh pemilihan 2013 sayap Pemuda, Wanita dan Puteri Umno | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Halaman

Keputusan penuh pemilihan 2013 sayap Pemuda, Wanita dan Puteri Umno

Saja aku salin tampal keputusan penuh pemilihan Pemuda, Wanita dan Puteri Umno 2013 kat bawah ni sebagai arkib, sekurang-kurangnya mudah aku rujuk kut-kut jadi UG dalam masa setahun dua ni, dalam politik ni bukan boleh tentu... 

Kalau tengok ke keputusan kat macam yang aku salin tampal kat bawah ni, nampaknya ketiga-tiga ketua sayap Umno tu menang besar dengan Khairy yang paling besar bila kesemua 4 pencabar dia tak dapat walaupun 1 undi.

Mungkin kalau tak pakai sistem "electoral college" dan setiap undi perwakilan dikira, calon-calon yang kalah tu tak la malu sangat, tentu ada jugak perwakilan di peringkat bahagian tu undi depa.
Satu perkara yang agak menarik dengan keputusan pemilihan sayap ni setakat mana penerimaan 'golongan agama'. Tak payah tengok ke jawatan Ketua dan Naib, memang kompon Umno takkan bagi 2 jawatan utama tu kat golongan agama.

Kalau tengok sayap pemuda, Ust Fathulbari Mat Jahya mengungguli carta. Memang tak sia-sia la dia beraksi rasis dan jumud senada dengan penchachai Umno yang lain. Lagi pun memang tak heran dia menang besar pasai dia nampak macam satu-satunya Ustaz yang ada dalam Umno.

Di peringkat sayat wanita pulak, nama Dr. Mashitah Ibrahim yang mewakili golongan agama
langsung tak nampak dalam senarai tu. Kalau ikut carta kat blog Manjungmari, Dr. Mashitah dirangking tercorot sekali no 25.

Untuk sayap puteri lagi mengarut langsung tak nampak wakil golongan agama, taktau la pulak kalau ada yang malu nak guna perkataan Ustazah kat depan nama depa.

Saja aku salin tampal keputusan pemilihan Pemuda, Wanita dan Puteri Umno kat bawah ni sebagai arkib, sekurang-kurangnya mudah aku rujuk kut-kut jadi UG dalam masa setahun dua ni, dalam politik ni bukan boleh tentu...

Keputusan pemilihan Pemuda Umno

Pengerusi Tetap
---------------
1. Datuk Zubir Zabidi : 86 undi
2. Datuk Abdul Fattah Abdullah (Penyandang): 58 undi
3. Syed Azmi Ahmad Syed Nazir Ahmad : 35 undi

Timbalan Pengerusi Tetap
------------------------
1. Bahrul Razha Chuprat : 74 undi
2. Muhammad Yadzan Mohammad (Penyandang) : 67 undi
3. Hisham Ahmad Sabri : 35 undi
4. Mohd Shoubli Jamal : 4 undi
5. Ahmad Mushawir Abdullah : 0 undi

Ketua Pemuda
------------
1. Khairy Jamaluddin Abu Bakar : 189 undi
2. Syed Rosli Syed Harman : 0 undi
3. Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi : 0 undi
4. Irwan Ambak Khalid Izhar : 0 undi
5. Abd Karim Ali : 0 undi

Naib Ketua Pemuda
-----------------
1. Jamawi Jaafar : 73 undi
2. Khairul Azwan Harun : 73 undi

Anggota Jawatankuasa Pemuda (Exco) (20 Jawatan)
-----------------------------------------------

1. Fathulbari Mat Jahya : 169 undi
2. Armizan Mohd Ali : 162 undi
3. Mohd Najib Mohd Isa : 156 undi
4. Onn Hafiz Ghazi : 156 undi
5. Mua'amar Ghadafi Jamal Jamaludin : 146 undi
6. Nazir Hussin Akhtar Hussin (Penyandang/Dipilih) : 145 undi
7. Khairul Firdaus Akbar Khan : 130 undi
8. Datuk Ahmad Mukhriz Ahmad Fuad : 124 undi
9. Jeffri Salim : 120 undi
10. Tengku Zuhri Tengku Abdul Aziz : 117 undi
11. Dazma Shah Daut @ Daud : 106 undi
12. Syamsul Baharin Putra Ahmad Shibi : 105 undi
13. Muhammad Yusmizan Md Yunus : 95 undi
14. Mohamed Hazali Abu Hassan : 93 undi
15. Mohd Iskandar Jaafar : 87 undi
16. Arman Azha Abu Hanifah : 85 undi
17. Anuar Abd Manap : 85 undi
18. Mohd Rafiq Naizamohideen : 82 undi
19. Ibdilillah Ishak : 76 undi
20. Azlan Abdullah : 76 undi

Keputusan pemilihan Wanita Umno

Pengerusi Tetap
---------------
1. Tan Sri Napsiah Omar (menang tanpa bertanding)

Timbalan Pengerusi Tetap
------------------------
1. Datuk Saripah Aminahbi Syed Mohd (penyandang) : 116 undi
2. Datuk Mastika Junaidah Husin : 62 undi

Ketua Wanita
------------
1. Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil (penyandang) : 172 undi
2. Datuk Maznah Mazlan : 8 undi
3. Raihan Suleiman Palestin : 0 undi

Naib Ketua
----------
1. Datuk Azizah Mohd Dun : 127 undi
2. Datuk Suraya Yaacob : 52 undi

Anggota Jawatankuasa Wanita (Exco)
-------------------------------

1. Datuk Armani Mahiruddin (penyandang) : 162 undi
2. Datuk Norhayati Omar (penyandang) : 159 undi
3. Datuk Norhayati Onn (penyandang) : 154 undi
4. Datuk Rusnah Kassim (penyandang) : 151 undi
5. Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin : 150 undi
6. Norliza Abdul Rahim (penyandang) : 144 undi
7. Noraslina Zainal Abidin : 139 undi
8. Datuk Jamelah A Bakar (penyandang) : 133 undi
9. Datuk Sharifah Azizah Syed Zain (penyandang) : 129 undi
10. Datuk Rosni Zahari (penyandang) : 126 undi
11. Datuk Noriah Mahat (penyandang) : 123 undi
12. Datuk Maznah Abd Hamid (penyandang) : 111 undi
13. Datuk Marlia Abdul Latiff (penyandang) : 105 undi
14. Roslin Abdul Rahman (penyandang) : 99 undi
15. Toh Puan Zaitun Mat Amin : 97 undi
16. Dr Azizah Johor : 95 undi
17. Azihani Ali (penyandang) : 95 undi
18. Datuk Hasnah Salam (penyandang) : 92 undi
19. Ros Suryati Alang (penyandang) : 92 undi
20. Azizah Harun : 90 undi

Keputusan pemilihan Puteri Umno

Pengerusi Tetap
---------------
Azlieza Azizan (penyandang/menang tanpa bertanding)

Timbalan Pengerusi Tetap
-----------------------
Nurul Huda Nordin Ahmad (menang tanpa bertanding)

Ketua Puteri
------------
1. Mas Ermieyati Samsudin : 138 undi
2. Jamilah Hanim Othman : 43 undi

Naib Ketua
----------
1. Zahida Zarik Khan : 99 undi
2. Norsabrina Mohd Noor : 50 undi
3. Nazliah Ali : 33 undi

Ahli Jawatankuasa Puteri (Exco)
------------------------------
1. Isfarina Mohd Bali (Penyandang) : 177 undi
2. June Artisha Mohamad Nazari : 173 undi
3. Norasimah Md Nowar : 172 undi
4. Nurhidayah Mohamad Shahaimi : 172 undi
5. Norwahida Patuan : 168 undi
6. Azlina Azma Mohd Azmi : 158 undi
7. Asfalinda Anuar : 157 undi
8. Normalah Rasik : 157 undi
9. Noormadiana Kamaruddin : 151 undi
10. Norrulhuda Marsidin : 151 undi
11. Mimie Harianie Alias : 150 undi
12. Azura Mohd Afandi : 140 undi
13. Nor Farhana Alham : 138 undi
14. Noor Aeiza Hassan : 137 undi
15. Julie Sabran : 134 undi
16. Junaida Mat Ishak : 133 undi
17. Haziqah Nasirah Zol Bahari : 132 undi
18. Nurhuda Ab Karim : 129 undi
19. Nasibah Ismail : 123 undi
20. Nor Hazreena Mohamad Hashim : 122 undi

Nota: Keputusan tersebut berdasarkan data yang disediakan ibu pejabat Umno setakat 8.40 malam ini. - Bernama


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Boring la layan komen anon... Hahaha...

SEGALA KOMEN ADALAH TANGGUNGJAWAB PENGKOMEN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...