Muktamar PAS 56: Pimpinan PAS dan rakyat menuntut pembebasan Tahanan ISA 8 tahun | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Isnin, Jun 14, 2010

Muktamar PAS 56: Pimpinan PAS dan rakyat menuntut pembebasan Tahanan ISA 8 tahun

Oleh: Ummu Asiah

Alhamdulillah, syukur tahun ini kami Gerakan Mansuhkan ISA, GMI mendapat peluang membuka gerai di ruang pameran yang amat selesa. Terima kasih kepada mereka yang telah membantu kami. Terima Kasih kepada anak-anak dari Darul Kauthar anak murid kepada Maulana Asri, pelajar-pelajar Hadis.

Syukur kerana mereka memudahkan urusan AJK GMI, mereka menjaga gerai GMI dari hari pertama ianya dibuka kepada orang ramai.

Terima Kasih tidak terhingga juga kepada saudara Amer sektretariat penerangan Muktamar yang tak henti-henti membuat pengumuman mengajak orang ramai menandatangani borang petisyen GMI.

Moga Allah memelihara kita semua dari kezaliman ISA selagi ianya masih bertapak di bumi Malaysia. Semoga dengan kesungguhan kita berjuang memberi kesedaran kepada rakyat Malaysia lebih ramai yang akan bangun membantah.
Kali ini di Muktamar PAS 56, GMI mengambil peluang mengingatkan rakyat dan pengunjung muktamar tentang adanya 15 orang lagi di dalam KEM Kamunting dizalimi oleh akta ISA. 9 orang warga asing dan 6 orang rakyat Malaysia dan seorang Shamsuddin Sulaiman tahanan ISA paling lama ditahan pada April 2002, 8 tahun sudah.

Penerangan diberikan agar pimpinan tertinggi tidak ketinggalan dengan maklumat penting tentang kezaliman ISA.

Ummu Asiah seronok sangat bertemu pak sedara, Pak Teh, dari Tikam batu Kedah. Seorang sahaja ahli keluarga ummu asiah yang bersama di dalam perjuangan parti yang sama. Seorang ini sudah cukup memberi kekuatan kepada ummu asiah, suami dan anak-anak.

Menjemput Ustaz Nasharuddin dan Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man datang ke gerai GMI. Pada hari perasmian semua pimpinan tidak sempat melalui gerai GMI.

YB Dato' Ir Amiruddin ADUN Ahli EXCO Kerajaan Negeri Kedah turut singgah menurunkan tandatangan.
YB Ustaz Mujahid bersama isteri bergandingan menurunkan tandatangan..romantis:)....ditahan bersama saya dan hampir 600 orang yang lain di Pusat FRU Cheras ketika Himpunan Mansuh 1 Ogos 2009. Beliau bebas tetapi saya dan 40 orang yang lain dihumban dalam truck polis dan terus ke dipenjarakan.

Banyak lagi gambar menarik seterusnya boleh tengok di blog Ummu Asiah


Nota kaki makan cekam:  Kita tentang yahudi di Gaza dalam masa yang sama kita kena tentang yang berperangai macam yahudi di Malaysia
 

SOALAN MATHS UPSR,PMR,SPM 2010. JGN TERLEWAT!CEPAT!
Promosi percuma Website atau Blog anda di sini
Jom join pay per click pertama Malaysia
Baca Email dapat cash
Media Pengiklanan Baru
Affiliates domain. $0.10 USD for every referal
Iklan text di sini, cuma RM10

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...