Nizar vs Zambry : Nasib baik MBI tak bagi | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, September 12, 2009

Nizar vs Zambry : Nasib baik MBI tak bagi

Aku sebenarnya dah agak, MBI tak berani nak bagi punya bila Pemuda PAS Perak mintak Stadium Perak untuk buat Demo "BUBAR DUN PERAK"

Pasainya Zambry awai-awai lagi dah buat statement
Permintaan Dewan Pemuda Pas Perak untuk menggunakan Stadium Perak di sini sebagai tempat perhimpunan bagi mendesak agar Dewan Undangan Negeri dibubarkan adalah bagi memenuhi keseronokan mereka sematamata, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

"Kita tidak mahu perbuatan sekelompok kecil ini menyebabkan rakyat di Perak tidak dapat hidup dengan tenteram," katanya ketika diminta mengulas kenyataan Dewan Pemuda Pas pada Selasa lepas bahawa ia akan memohon kepada Majlis Bandaraya Ipoh dan Ketua Polis Perak untuk menganjurkan perhimpunan besar-besaran itu di Stadium Perak.

Sebelum tu Najib masa komen pasai demonstrasi ISA 1 Ogos dulu, dia kata
"Kita boleh bagi mereka stadium, di mana mereka boleh bertempik sampai subuh, tapi janganlah buat kacau di jalanan,"

Hari ni, selepas MBI lama senyap sunyi, langsung tak ulas pasai surat permohonan tu, dan jugak surat susulan dari Pemuda Perak mintak MBI jawab surat permohonan tu, akhirnya MBI buat keputusan.
Selepas sebulan membuat pertimbangan, Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) hari ini menolak permohonan Dewan Pemuda Pas negeri untuk menggunakan Stadium Perak bagi perhimpunan mendesak pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN).

Penolakan itu dinyatakan melalui surat ditandatangani Datuk Bandar Ipoh, Datuk Roshidi Hashim bertarikh 10 September 2008 yang turut difakskan ke pejabat Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam surat tersebut, Roshidi berkata, MBI membuat keputusan itu selepas meneliti dan memberi pertimbangan terhadap permohonan daripada Dewan Pemuda Pas negeri itu.

Beliau bagaimanapun tidak menyatakan sebab-sebab penolakan itu.

Nasib baik la MBI tolak, kalau la MBI bagi kebenaran guna Stadium tu, aku takut buat malu PAS ja.

Pasainya aku tak berapa yakin Dewan Pemuda PAS Perak mampu nak penuhkan stadium tu. Aku rasa nak hmpun 10,000 pun payah, apa sangat 10,000 kalau kat dalam stadium perak yang booleh muat 75,000 penonton, tu tak termasuk kalau berhimpun tengah padang.

Nasib baik la MBI tak berani, pasai Zambry tak berani.

Rujukan
  1. MBI tolak permohonan Pas
  2. PAS Perak mohon guna stadium untuk adakan demo bubar Dun
  3. Demo 'Bubar Dun Perak' ikut saranan PM - Nizar
  4. Zambry: PAS mohon guna stadium Perak untuk berseronok


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...